Cel mai lung tunel feroviar din România și povestea lui fascinantă. Trenul s-a întors lângă Întorsătura Buzăului
Cel mai lung tunel din țară se află lângă întorsătura Buzăului și are o poveste de-a dreptul fascinantă. Trenurile au revenit după o perioadă de patru ani în acest tunel. De el se leagă multe legende interesante.
Istoria celui mai lung tunel feroviar din România
La linia de 36 de kilometri dintre Brașov și Întorsătura Buzăului s-a lucrat vreme de șapte ani. În urmă cu 90 de ani se credea că va putea fi construită o linie prin munți de la Brașov la Buzău, via Nehoiașu, însă nu s-a putut face.
Pe această linie este cel mai lung tunel feroviar din țară și au existat și tragedii: prăbușiri de galerii, greve, moartea unui inginer și altele. În 2022, trenurile merg mai încet prin tunel decât în urmă cu peste 95 de ani.
S-a revenit la mersul trenurile prin tunel pentru că biletele de autobuz costau dublu și condițiile nu erau prea bune. În schimb, niciun tren nu face sub o oră pe cei 36 de kilometri ai liniei.
În 1971, era un tren care reușea performanța de a face doar 45 de minute, însă oprea la doar una dintre cele șase stații intermediare.
Există șase trenuri pe sens între Brașov și Întorsătura Buzăului, iar călătoria se face cu un vechi automotor franțuzesc.
Cu ce viteză merg trenurile
Se atinge o viteză maximă de 70 km/h, iar în marele tunel se merge cu 28 km/h. De fapt, doar pe o treime din distanță trenurile ating mai mult de 45 de km/h.
Primele tunele feroviare de pe teritoriul României din zilele noastre au fost construite între 1856 și 1863 pe linia Oravița-Anina, de către austrieci.
În 1902 s-a terminat construcția tunelului Mestecăniș, care are 1,6 km lungime, nu departe de Vatra Dornei.
Zece ani mai târziu era terminat tunelul Tălămășani, de la limita județelor Vaslui și Galați. Acesta are 3,3 km lungime.
După patru ani de pauză, trenurile au revenit pe linia 403 dintre Brașov și Întorsătura Buzăului, după ce a fost refăcut podul de peste râul Tărlung.
Lucrările au postat 29 de milioane de lei. Când s-a deschis, anul trecut, oamenii s-au înghesuit să meargă cu trenul, având în vedere că în perioada cât a fost închis, se circula doar cu mașina personală sau microbuzele, iar costurile erau mult mai ridicate decât la tren.