Ce trebuie să știi despre Euro 7, noul standard de emisii pentru mașinile vândute în Europa. Cum te afectează?
Noua propunere Euro 7 este o versiune simplificată a propunerii Comisiei Europene pentru a înăspri limitele de emisii pentru poluanți non-CO2, cum ar fi monoxidul de carbon și oxizii de azot.
Țările UE au convenit în mare parte asupra unei propuneri de compromis prezentată de Spania pentru limite mai slabe de emisii Euro 7, au declarat surse diplomatice pentru Automotive News Europe.
Cu alte cuvinte, propunerea este o versiune redusă a propunerii inițiale ale Comisiei Europene pentru a înăspri limitele de emisii pentru poluanți non-CO2, cum ar fi monoxidul de carbon și oxidul de azot de la frâne și anvelope.
Opt țări ale UE, inclusiv Franța și Italia, s-au opus unor reguli mai stricte, argumentând că producătorii de automobile sunt deja supuși unor eforturi pentru a respecta interdicția planificată a blocului privind vânzarea de mașini noi care emit CO2 în 2035, pentru a reduce gazele cu efect de seră.
Pur și simplu Euro 7 nu este considerat fezabil
Producătorii de automobile europeni spun că Euro 7 – care urmează să intre în vigoare din 2025 – este prea costisitor, iar câștigurile de mediu ar fi neglijabile.
CEO-ul Renault, Luca de Meo, a declarat că Euro 7 va distrage atenția industriei auto de la utilizarea exclusivă a energiei electrice și va obliga producătorii de automobile să investească în motoare cu ardere care nu au viitor. CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a spus că propunerile vor duce la prețuri mai mari pentru vehiculele mai mici, limitând libertatea de mișcare pentru gospodăriile mai sărace.
Mai mult, Uniunea Europeană a înăsprit progresiv limitele de emisii ale vehiculelor rutiere încă de la primul set de reglementări, cunoscut sub numele de Euro 1, în 1992.
Cu toate acestea, detaliile finale despre compromis trebuie încă aprobate în cadrul unei reuniuni ministeriale a UE de luni, înainte ca o poziție finală să fie gata să fie dezbătută cu Parlamentul European și Comisia.