Ce sentimente au românii pentru apropiații lor. În cine au cea mai mare încredere

de: Ana Anițoiu
23 08. 2023

Sentimentele pe care le au românii pentru apropiații lor au fost dezvăluite de un studiu făcut recent. Cercetarea arată și în cine au încredere aceștia și câți dintre ei se lasă influențați de obicei de părerile familiei și prietenilor.

Sentimentele românilor pentru apropiații lor

Conform datelor furnizate de studiul Reveal Marketing Research, românii susțin că simt pentru apropiații lor: iubire (61% dintre ei), respect (57%), bucurie (56%) și siguranță (50%).

Generația Z, adică tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, susțin că apropiații lor îi inspiră (30% dintre ei comparativ cu 21% din totalul eșantionului). Alți 15% dintre ei simt presiune din partea apropiaților, în comparație cu 9% din totalul eșantionului.

Studiul mai arată că românii au cel mai înalt nivel de încredere în părinți (74%), partenerul de viață (73%), copii (63%), prieteni apropiați (58%) și nași (46%). Pe de altă parte, colegii de serviciu (35%), cunoștințele (30%) și vecinii (28%) înregistrează cele mai scăzute niveluri de încredere.

Studiul Reveal Marketing Research indică și faptul că majoritatea românilor (62%) preferă să își petreacă timpul în compania celor apropiați, cu un accent special asupra tinerilor cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani (70%). De asemenea, 26% dintre români aleg să își petreacă timpul în egală măsură singuri și în compania celorlalți, în timp ce 12% preferă să fie mai mult singuri.

Câți români sunt influențați de părerile apropiaților

De asemenea, 58% dintre români consideră că sunt influențați de cei apropiați în deciziile lor referitoare la cumpărarea diverselor produse, mărci sau servicii, în timp ce 42% declară că au preferințe bine conturate și că influența celorlalți este minimală.

Studiul a mai arătat că tinerii din generația Z (18-24 de ani) sunt cei care percep cel mai mult influența celorlalți asupra alegerilor pe care la fac (83% dintre ei).

Același studiu arată că cei cu venituri mai mari (de peste 4.500 lei) sunt mai predispuși să fie influențați de apropiați în alegerile lor de zi cu zi, deoarece își permit să aibă un consum mai mare.

Astfel, posibilitățile financiare le permit să adapteze diferite opțiuni pentru a se potrivi cu preferințele și dorințele celor din cercul lor apropiat.

Cei mai mulți români sunt influențați în mod semnificativ de apropiați atunci când decid să își cumpere o casă (44%) sau când iau decizii majore în viața lor (43%), mai ales tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani (54%).

De asemenea, alegerea destinațiilor de vacanță este influențată de opiniile celor apropiați (42%). În schimb, modul în care se îmbracă este mai puțin influențat de păreri externe (33%).