Ce se întâmplă cu facturile românilor la energie, cu contractele: vestea momentului de la Hidroelectrica pentru 500.000 de clienți

de: Alexandru Puiu
07 03. 2023

Într-o perioadă în care tot mai mulți români sunt stresați pentru că nu și-au primit facturile la energie electrică, oficialii Hidroelectrica au decis să-și liniștească un pic clienții cu un anunț important.

În contextul în care Hidroelectrica nu a făcut o treabă foarte bună în a face față valului masiv de clienți care ”i-au intrat în curte”, compania a anunțat că toate contractele care au fost încheiate anul trecut și, la momentul de față, se apropie de scadența de 12 luni, vor fi prelungite automat pentru o perioadă suplimentară de 12 luni.

“Stimați clienți, Contractul se încheie pe o perioadă inițială de 12 luni calculată de la data intrării acestuia în vigoare. În situația în care, la expirarea duratei de valabilitate a Contractului, Furnizorul nu notifică Clientul cu privire la încetarea sau modificarea clauzelor contractuale cu minimum 30 de zile înainte, Contractul se va prelungi automat pentru perioade succesive de câte 12 luni”, se arată în comunicatul furnizorului.

Când vin facturile la energie

În cazul în care ești curios cât costă energia achiziționată de la Hidroelectrica, valorile valabile pentru utilizatorii casnici până la 30 iunie 2023 pot fi accesate integral pe site-ul companiei. Punctual, în funcție de regiunea țării în care este furnizată electricitatea, prețul final este cuprins între 0,70 lei/Kwh la E-Distributie Muntenia (Bucuresti, Giurgiu, Ilfov) și 0,78 lei/Kwh la Distributie Energie Oltenia (Argeș, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Teleorman, Vâlcea).

Vizavi de facturi, lucrul pe care îl știm sigur este că Hidroelectrica a reușit, după mai multe luni de întârzieri, să implementeze un nou software pentru gestionarea celor aproximativ 500.000 de clienți. Din acest motiv, au început să și fie livrate facturile. Din păcate, cel puțin momentan, vorbim de facturi pentru consumul din luna iulie a anului trecut, cu scadență în prima parte a lunii aprilie.

Dacă nu era evident pentru cineva, toate întârzierile din procesul de facturare, de fapt, au fost provocate de modificările legislative haotice din ultimul an, schimbări care au trebuit implementate în modul de calcul al facturilor.