Cât cheltuie românii pe cafeaua băută în oraș. ”România este încă departe de consumul mediu la nivel european”

de: Ana Anițoiu
27 07. 2023

Un studiu de specialitate arată câți bani cheltuie românii pe cafeaua băută în oraș, precum și de unde obișnuiesc să o cumpere – cafenele, benzinării sau automate. Consumul mediu al acestei băuturi în România este departe de cel la nivel european.

Câți bani dau românii pe cafea în oraș

Piața de cafea ”în afara casei” se ridică la 600 de milioane de euro în România. Din această sumă, o treime este generată în București, unde prețul mediu al unei cafele ajunge la 10,5 lei, conform studiului. În celelalte orașe analizate, prețul mediu este de 9,4 lei.

Studiul a fost făcut în 10 centre urbane din România: București, Ploiești, Brașov, Timișoara, Oradea, Cluj, Iași, Constanța, Craiova și Galați. Acesta arată că 9 din 10 respondenți obișnuiesc să bea cafea acasă, iar 5 din 10 respondenți beau mai multe cafele pe zi. În rândul acestora, media de consum se ridică la 2,7 cești de cafea pe zi.

„România este încă departe de consumul mediu al cafelei la nivel european, dar lucrurile evoluează într-o direcție pozitivă. Marii jucători din zona de sitting și to go au normalizat din ce în ce mai mult consumul de cafea în afara casei iar cafenelele de specialitate reprezintă adevărate puncte de coagulare a comunităților, deși rămân în continuare o nișă atunci când le raportăm la economia întregii industrii.

Semne bune vin și dinspre zona de investiții, marile fonduri internaționale manifestându-și din ce în ce mai mult interesul pentru această zonă. În traducere liberă, asta înseamnă că ne putem aștepta ca efervescența să continue în această piață și în anii următori, atât în ceea ce privește cafeaua de masă cât și cafeaua de specialitate”, afirmă Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

De unde își cumpără cafea românii

Studiul a mai arătat că 47% dintre bucureșteni și-au cumpărat ultima cafea dintr-o cafenea. Pe locurile doi și trei în top se află benzinăriile și automatele de cafea, ambele cu câte 20% dintre răspunsuri.

În cadrul celorlalte orașe analizate, 36% dintre respondenți au spus că și-au cumpărat cafea dintr-o cafenea, 25% dintre respondenți au cumpărat-o din benzinărie, iar 21% dintr-un automat de cafea.

Studiul a fost făcut de Exact Business Solutions, la comanda Hospitality Culture Institute. Datele cantitative au fost culese prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eșantion de peste 800 de respondenți.