Capitala europeană care nu mai permite accesul mașinilor pe benzină și motorină. Ar putea fi începutul sfârșitului pentru carburanții ”tradiționali”
Tranziția la mașini electrice și cu propulsie hibridă se pare că a evoluat suficient de mult încât cele tradiționale, pe motorină și benzină, să treacă de la tolerate la interzise. Această tendință este mai veche, dar se pare semnele sunt din ce în ce mai evidente.
În mai multe orașe mari din Germania, în cazul în care ești posesor al unui autoturism cu propulsie pe motorină, sunt șanse foarte mari să nu mai ai acces în centrul orașelor, într-o serie de cartiere. În contextul scandalului Dieselgate din ultimii ani și a dovezilor de necontestat că nivelul poluanților la aceste autoturisme a fost grav manipulat de un număr covârșitor de constructori, practica nu ar trebui să fie neapărat o surpriză. Un pic ciudat este însă că de același tratament încep acum să aibă parte și mașinile pe benzină.
Nu mai ai voie cu mașini pe benzină și motorină în Stockholm
Începând cu 2025, peste un an și câteva luni, autoturismele propulsate de motoare cu benzină și motorină nu vor mai putea intra în centrul orașului Stockholm, capitala Suediei. Asta nu înseamnă sub nicio formă că zona cu pricina va fi transformată în pietonală. În schimb, va fi accesibilă doar pentru cei care sunt un pic mai prietenoși cu mediul și conduc mașini electrice sau anumite tipuri de hibride. Cel mai probabil, va fi vorba doar plug-in hybrid, nu și mild-hibrid.
Măsura are scopul unic de a diminua poluarea și va viza aproximativ 20 de cvartale sau cartiere, din centrul financiar al orașului până la principala zonă comercială din Stockholm. Acolo vor intra doar automobile electrice, camionete hibride și vehicule pe bază de celulă de combustibil (Hidrogen). Chiar înainte de aplicarea efectivă, zona ar putea fi însă extinsă.
Citește și: Cinci țări, printre care și România, vor să amâne planul UE: când ar urma să interzică mașinile ”clasice”
Paris, Atena sau Madrid au interzis mașinile pe motorină în centru
Capitala Suediei ar putea fi prima mare capitală din lume care introduce la scară largă o astfel de restricție, în contextul în care inițiativele similare din Paris, Atena sau Madrid au vizat în trecut doar automobile pe motorină. În Londra, de exemplu, au fost definite zone cu emisii poluante reduse care includ taxe zilnice pentru intrarea în centrul orașului a automobilelor cu motoare pe combustie.
“Vrem să creăm un mediu de viaţă mai bun pentru oamenii care trăiesc şi muncesc aici”, a spus pentru SVT consilierul local Lars Stromgren, responsabil pentru politicile din domeniul traficului rutier.