BYD vrea cu orice preț să cucerească Europa: ce planuri are rivalul Tesla
Producătorul auto chinez în creștere rapidă intenționează să construiască mașini în Europa și efectuează studii de fezabilitate.
BYD analizează trei țări vest-europene ca locații posibile pentru o fabrică de mașini, potrivit diverselor rapoarte din presă.
Producătorul de automobile chinez, în creștere rapidă, vorbește cu guvernul francez despre construirea unei fabrici în țară, a informat ziarul francez Les Echos. Dar Germania și Spania sunt alte locații potențiale, potrivit rapoartelor presei chineze. Marea Britanie nu este un candidat din cauza Brexit-ului, spun rapoartele.
Vicepreședintele executiv BYD, Stella Li, a declarat pentru Bloomberg în februarie că producătorul auto vrea să construiască mașini în Europa și efectuează studii de fezabilitate.
BYD are mai multe șanse să-și înființeze propria fabrică decât să preia o fabrică care este închisă de un producător de automobile consacrat, cum ar fi fabrica Ford din Saarlouis din Germania.
Compania intenționează să determine locația fabricii înainte de sfârșitul anului și își propune să înceapă producția în 2025, se arată în rapoarte.
BYD și-a început extinderea în Europa anul trecut cu trei modele complet electrice: crossover-ul compact Atto 3, SUV-ul mare Tang și sedan-ul mare Han. Hatchback-ul mic Dolphin va ajunge luna viitoare la reprezentanțele europene, iar sedanul Seal va fi pus în vânzare în Europa în septembrie.
Piețele europene ale BYD includ acum Germania, Franța, Marea Britanie, Spania și țările scandinave, cu mai multe de urmat. Compania are o fabrică de autobuze electrice în Ungaria, care a fost deschisă în 2016.
Mai multe modele
BYD a lansat cinci versiuni la prețuri mai mici ale sedanului său Seal, în timp ce gigantul chinez de vehicule electrice încearcă să-și extindă avantajul pe cea mai mare piață din lume pentru mașini cu energie nouă.
Prețul ediției Seal Champion Edition cu tracțiune spate cu o autonomie de 550 km începe de la 27.459,09 USD, cu 10% mai mic decât o versiune anterioară cu aceeași autonomie, a arătat site-ul web al BYD.
Aceasta este, de asemenea, cu 18% mai ieftină decât versiunea cu tracțiune spate a Modelului 3 de la Tesla din China, cu o autonomie de rulare de 556 km, față de care modelul Seal concurează.
BYD a spus că va adăuga probabil sedanul de dimensiuni medii la gama sa europeană în acest an. Gama europeană actuală a BYD include crossover-ul compact Atto 3, sedanul de dimensiuni medii Han și SUV-ul de dimensiuni medii Tang cu șapte locuri.
Sealul este un sedan lung de 4700 mm care s-ar integra în gama de vehicule electrice a BYD chiar sub Han.