BMW și Volkswagen se implică în ”războiul prețurilor”: modelele pe care le ieftinesc
BMW și Volkswagen au anunțat reduceri masive de prețuri.
Scăderea masivă a prețurilor Tesla în China a provocat o avalanșă de ajustări similare de preț din partea producătorilor concurenți care încearcă să țină pasul. Acestea includ mărci interne chineze precum Xpeng și BYD și mărci de import precum Ford, Nissan și Toyota. Acum, BMW și VW au intrat și ele în amestec, reducând prețurile la unele dintre cele mai populare modele ale lor.
După cum a raportat inițial de CnEVPost, reducerea prețurilor BMW este de departe cea mai semnificativă dintre ajustările observate pe piață. BMW i3 (nu la fel cu hatchback-ul vândut pe piețele occidentale) și-a redus prețul cu 14.623 USD pentru a ajuta la combaterea scăderii vânzărilor înregistrate de producătorul auto premium german. În același timp, VW a redus prețurile în general cu până la 5.849 USD, aplicând vehiculelor ID.4, ID.6 și ID.3 din China. Aceasta urmează unei scăderi de 8,5% a vânzărilor VW în regiune în primele două luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2022.
VW și-a redus prețurile și în Europa după introducerea celei mai noi generații ID.3.
Răspunsul altor mărci a fost similar
La anumite modele, Ford a redus prețurile cu până la 5.849 dolari, Nissan cu până la 8.773 dolari, Toyota cu până la4.386 dolari, Xpeng cu până la 5.264 dolari, și BYD cu până la 1.299 USD.
În mod ironic, Tesla este departe de liderul prețurilor în vehiculele electrice, numeroase mărci precum BYD și NIO oferind deja vehicule substanțial mai ieftine. Însă mulți analiști cred că ofertele mai populare ale Tesla atrag cumpărători la mai multe categorii de preț, de unde și ajustarea rezultată de la atât de mulți concurenți.
Din păcate, aceleași ajustări de preț nu au fost instituite în afara pieței chineze cu aceeași regularitate. În ciuda unei ajustări similare de preț de la Tesla în Statele Unite la începutul acestui an, până acum, singura ajustare semnificativă a venit de la Ford. Același lucru se poate spune și pentru Europa, unde, în ciuda reducerii ceva mai mici, alte mărci încă nu au răspuns la fel de agresiv.
Tesla și-a arătat dorința de a continua să reducă prețurile pe multe piețe, inclusiv China și Occident, dar rămâne neclar cum vor reacționa alți producători la mișcare. Cu un răspuns atât de clar din partea cumpărătorilor din China, concurenții nu au avut de ales decât să se lupte cu ofertele mai populare de la Tesla, dar reacția din Occident nu a fost la fel de pronunțată.
Cu toate acestea, având în vedere că numerele de livrare Tesla din primul trimestru care se așteaptă să fie anunțate în curând, reacția consumatorilor la ajustările prețurilor din America de Nord poate deveni mai evidentă.