BMW învață din greșeli: Ce se întâmplă cu design-ul mașinilor sale

de: Andrei Tilimpea
19 10. 2023

Șeful de dezvoltare, Frank Weber, a spus că pentru unii dintre fanii mărcii i3-ul boxy „nu era un BMW adevărat”.

Schimbare substanțială

BMW va evita un design polarizant cu succesorul său al compactului i3 complet electric.

Când s-a lansat în 2013 ca primul vehicul electric cu baterii produs în serie de producător, hatchback-ul boxy a fost criticat de fidelii BMW, deoarece stilul său era atât de diferit de sedanurile elegante ale companiei.

Citește și BMW pregăteșe un nou model electric: iX2, o actualizare adevărată

Succesorul lui i3 va fi mai puțin controversat, a declarat șeful de dezvoltare BMW Frank Weber pentru Automobilwoche.

„Multor oameni le-a plăcut, dar în ochii altora i3-ul nu a fost un BMW adevărat. Un pic un outsider în sala de clasă, dacă vreți. Nu vom repeta asta în această formă”, a spus Weber.

I3 a ieșit din producție

BMW a încetat să construiască i3 anul trecut, după ce a vândut peste 250.000 de unități ale hatchback-ului în timpul unui ciclu de producție de nouă ani – făcând-o una dintre cele mai de succes mașini electrice din toate timpurile.

Citește și BMW nu este de acord cu Uniunea Europeană: Ce avertisment lansează gigantul german

„BMW trebuie cu siguranță să scoată pe piață o mașină compactă și accesibilă”, a spus Weber. „Acordăm o mare importanță oferirii clienților cel mai bun acces posibil la marca BMW. De aceea, ne gândim foarte atent la modul în care o ofertă de intrare poate face parte din familia Neue Klasse.”

Noua platformă Neue Klasse

Arhitectura electrică Neue Klasse de la BMW, care va sta la baza viitoarelor mașini electrice ale companiei, este dezvoltată pentru a avea o autonomie de condus mai lungă și timpi de încărcare mai rapizi decât actualele vehicule electrice, precum și noi funcții software, reducând în același timp costurile acumulatorului cu 50%.

Citește și BMW continuă să investească în modele electrice: Când apare primul M3 electric

BMW va lansa producția primelor sale mașini Neue Klasse la noua fabrică din Debrecen, Ungaria, în 2025 și apoi la München în același an.

BMW va produce inițial un sedan de dimensiuni medii și un SUV pe baza Neue Klasse.

„În primii doi ani, vom extinde apoi Neue Klasse cu încă patru vehicule”, a spus Weber. „Vă puteți imagina cu ușurință că se pot crea multe de la mijloc în jos la vehicule mai mici, precum și în sus la vehicule mai mari.