BMW i Vision Dee, conceptul mașinii viitorului sau „portalul către lumea digitală”

de: Andrei Tilimpea
05 01. 2023

Conceptul prezintă funcții digitale care vor apărea în mașinile electrice Neue Klasse ale producătorului de automobile, inclusiv un afișaj head-up care se extinde peste parbriz.

Conceptul de mașină i Vision Dee de la BMW prezintă oferta producătorului auto pentru leadership digital cu caracteristici precum un afișaj head-up care se extinde pe toată lățimea parbrizului, permițând ocupanților o „experiență de realitate mixtă” între lumea reală și cea virtuală.

Prototipul nu va intra în producție. În schimb, prezintă funcții „cu mult dincolo de nivelul sistemelor de control vocal și de asistență a șoferului de astăzi”, a spus BMW. Tehnologia conceptului va face mașinile viitoare „portale în lumea digitală”, au spus directorii companiei.

Afișajul head-up la nivelul parbrizului conceptului va începe să apară în vehiculele electrice Neue Klasse ale producătorului auto după 2025, a spus BMW.

Cu i Vision Dee, BMW „subliniază importanța extraordinară a digitalizării pentru viitoarele noastre generații de produse”, a declarat CEO-ul Oliver Zipse la dezvăluirea conceptului la CES 2023 din Las Vegas, miercuri.

Șeful de dezvoltare BMW, Frank Weber, a spus despre concept că integrează experiențe virtuale și fizice. „Cine excelează în integrarea lumii digitale de zi cu zi a clientului în vehicul, la toate nivelurile, va reuși să stăpânească viitorul construcției de mașini”, a spus Weber.

Elementul digital al lui i Vision Dee este un „Mixed Reality Slider” de pe tabloul de bord care, în combinație cu head-up display, este sistemul central de control al mașinii.

Folosind senzorii timid ai cursorului de pe panoul de instrumente, șoferii pot decide singuri cât de mult conținut digital doresc să vadă pe afișajul head-up. Selecția acoperă 5 pași: analog; informații legate de conducere; infotainment; proiecție în realitate augmentată; și intrarea în lumi virtuale.

BMW a spus că noul head-up display permite ca informațiile să fie afișate pe cea mai mare suprafață posibilă și demonstrează potențialul uriaș al tehnologiei de proiecție. Ferestrele reglabile ale lui i Vision Dee ajută, de asemenea, să ofere ocupanților „o experiență de realitate mixtă” între lumea reală și cea virtuală.

Suflet digital

Directorii BMW au spus că i Vision Dee are un „suflet digital”. Mașina poate fi programată pentru a oferi un bun venit personalizat care combină elemente grafice, efecte luminoase și sonore.

Farurile și grila închisă a rinichilor formează o pictogramă „figital” (fuziunea fizică și digitală), permițând vehiculului să producă diferite expresii faciale și stări de spirit, cum ar fi bucurie, uimire sau aprobare.

Conceptul nu este menit să arate indicii de design pentru vehiculele Neue Klasse ale producătorului de automobile, ci este o „viziune” a modului în care mașinile viitoare vor integra funcțiile digitale, a declarat Kai Langer, șeful de design pentru gama de vehicule electrice cu badge i de la BMW.

BMW a ales un design sedan clasic, redus, cu trei cutii pentru concept, pentru a conecta tehnologia digitală avansată cu etosul „plăcerii de a conduce” a producătorului auto, a spus Langer.

Conceptul arată cum mașina poate fi integrată perfect în viața digitală a oamenilor, a spus BMW. „Vehiculul în sine devine portalul tău către lumea digitală – cu șoferul mereu în control”, a declarat șeful de design BMW Group, Adrian van Hooydonk.

„Dee” din numele conceptului înseamnă Digital Emotional Experience.

Directorii BMW nu au vorbit despre caracteristicile de auto-conducere ale conceptului, spunând doar că este conceput pentru a fi condus la toate nivelurile de autonomie.