Așa îți găsești mai ușor de lucru în România, devii mai competitiv în piața muncii: inteligența artificială care face minuni pentru cariera ta
Piața muncii din România continuă să fie foarte problematică atât pentru angajatorii care nu găsesc candidați, cât și pentru românii care, în permanență, sunt nemulțumiți de locul de muncă sau șomerii care nu cochetează sub nicio formă cu un job.
În acest context dificil, BestJobs a dezvăluit un instrument de coaching, orientare în carieră, bazat pe inteligență artificială. Este vorba de un instrument care ar trebui să facă minuni în cazul celor care își doresc să fie mai competitivi în piața muncii din România. În contextul în care majoritatea românilor trăiește într-un univers paralel în care nu vor fi niciodată înlocuiți de roboți, 60% fiind de această părere, interacțiunea cu un AI în formarea lor pentru următorul interviu s-ar putea să vină la pachet cu fiori reci.
La ce ajută inteligența artificială în carieră, în recrutare
Efortul din spatele celei mai noi inițiative marca BestJobs este de a oferi sfaturi personalizate utilizatorilor care se pregătesc pentru un potențial interviu. Acest coach digital nu ar trebui doar să te ajute să-ți găsești mai ușor o nouă carieră, dar și să fii mai bun în contextul interacțiunii cu un manager de resurse umane.
„Dintre participanții la sondajul bestjobs care au spus că au folosit Chat GPT, 27% au declarat că cel mai adesea au apelat la acesta pentru job, alți 27% pentru a genera texte și articole, 35% pentru informații de cultură generală, 7% pentru template-uri și răspunsuri la mail-uri, iar 5% pentru scrierea de cod. O bună parte dintre aceștia au folosit Chat GPT ca suport pentru angajare, 32% implicând Chat GPT în căutarea de joburi, 12% în obținerea de sfaturi pentru interviu, 25% pentru a scrie mail-ul sau scrisoarea de intenție atunci când aplică la un job nou”, potrivit comunicatului BestJobs.
În ceea ce privește efortul de recrutare, tot mai mulți specialiști HR au admis utilizarea AI-ului în procesul de angajare și, mai mult decât atât, caută candidați care sunt abili în a utiliza astfel de instrumente. Ca referință, cel mai adesea recrutorii aleg să folosească AI pentru scrierea anunțurilor de angajare, pentru selecția cât mai eficientă a candidaților potriviți pe baza CV-urilor primite și pentru crearea conținutului care să promoveze strategia de Employer Branding a companiei, conform Economedia.ro.