Ar putea fi cel mai bun anunț din ultimii zece ani despre drumurile din România. Toți șoferii trebuie să știe, dar și pietonii sunt afectați

de: Alexandru Puiu
08 12. 2023

În fiecare an, de mai bine de un deceniu, România face istorie cu iadul de pe drumurile naționale din țara noastră, dar și din orașe. Avem cele mai multe victime care și-au pierdut viața în trafic, atât din poziția de pieton, cât și de șofer sau pasager. Acest lucru nu se va schimba curând, dar există și vești bune.

Deși sunt primi când vine vorba de o infrastructură rutieră pe butuci, Direcția Rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române a confirmat că 2023 va rămâne în istorie ca fiind anul cu cel mai scăzut număr de accidente grave, morți și răniți în trafic, de pe parcursul ultimului deceniu. Dintre-un punct de vedere, ai fi tentat să celebrezi această performanță. Când pui însă în balanță crimele abominabile din anii trecuți de pe străzi, inclusiv de pe trecerile de pieton, faci un calcul și le aduni, îți dai seama că standardul de performanță cu care se laudă autoritățile în prezent nu este cu adevărat remarcabil.

Citește și: Criza economică din România naște ”monștri”. Niciodată nu au fost atât de mulți bogați, români cu peste 100.000 de euro în conturi

Cât de gravă este realitatea de pe străzile românești

Dacă îți place însă să vezi în permanență jumătatea plină a paharului, te vei bucura să afli că, luând în calcul cei trei indicatori, număr de accidente, morți și răniți grav, Poliția Rutieră are dreptate și sunt cele mai mici valori asociate fenomenului criminal de pe șoselele patriei din ultimul deceniu.

„Deși statistica ne arată că numărul și consecințele accidentelor rutiere sunt în scădere, dramele care se întâmplă pe drumurile din țară au un impact deosebit de fiecare dată. Conform celei mai recente analize realizate la nivelul Direcției Rutiere, comparativ cu perioada similară a anului 2022, anul acesta au fost înregistrate cu 4% mai puține accidente, cu 9% mai puține persoane decedate și cu 5% mai puține persoane rănite grav. De asemenea, valorile celor 3 indicatori, înregistrate, sunt cele mai mici din ultimii 10 ani”, a anunțat, duminică, în cadrul unei declarații de presă, comisarul șef Cristian Andrieș, de la Direcția Rutieră a Poliției Române, citat de News.ro.

Citește și: România, aproape de 1.000 de kilometri de autostradă. De câți kilometri avem nevoie pentru o infrastructură modernă

De ce sunt accidente în România

În ceea ce privește scuza autorităților pentru dezastrul de pe străzi, niciodată lista motivelor nu va include autostrăzile infime spre inexistente și drumurile aflate într-un perpetuu șantier. În schimb, totul pleacă de la nerespectarea regimului legal de viteză, indisciplina pietonilor, indisciplina bicicliștilor și neacordarea priorității de trecere.