Alfa Romeo nu își uită trecutul: ce model de ultra lux urmează să lanseze

de: Andrei Tilimpea
24 07. 2023

Mașina ar putea fi bazată pe roadster-ul Maserati MC20 Cielo, care are un motor V-6 montat la mijloc.

Alfa Romeo va dezvălui o mașină sport în ediție limitată pe 30 august, inspirată de cele 33 de modele istorice de curse sportive ale mărcii Stellantis, potrivit știrilor.

Coupe-ul de înaltă performanță este de așteptat să fie propulsat de un motor hibrid format din motor V-6 de 3,0 litri și motoare electrice, cu o putere totală de aproape 800 CP. Un reportaj din revista italiană Auto spune că se va baza pe roadster-ul Maserati MC20 Cielo și se va numi Alfa 33.

MC20 Cielo pleacă de la 271.000 de euro în Italia; o Alfa 33 în ediție limitată ar putea costa mai mult.

Potrivit altor surse media, mașina va fi numită 6C, indicând o serie de mașini sport cu șase cilindri produse de Alfa Romeo între 1927 și 1953.

Desemnarea amintește, de asemenea, ultima mașină sport de producție a mărcii, 4C cu motor central, precum și 8C Competizione, un model cu motor față în ediție limitată vândut în perioada 2007-2010.

CEO-ul Alfa Romeo, Philippe Imparato, și designerul șef, Alejandro Mesonero-Romanos, au spus că ar dori să vadă o mașină sport „halo” pentru Alfa Romeo, care face parte din Stellantis din ianuarie 2021. Imparato a declarat pentru revista britanică Autocar la începutul acestui an că proiectul este în dezvoltare.

Întoarcere către alte vremuri

Denumirea 33 a fost folosită pentru prima dată de Alfa Romeo la mijlocul anilor 1960 pentru un model de curse sportive; Mai târziu, Alfa Romeo 33 a câștigat campionatul mondial de mașini sport în 1975 și 1977.

Un model legal pentru stradă, T33 Stradale, a fost un coupe cu două locuri cu motor din spate, cu tracțiune din spate, propulsat de un V-8 de 2,0 litri de 230 CP, derivat din mașina de curse Alfa 33. Alfa a construit doar 18 unități din 33 Stradale după lansarea sa din 1967.

Alfa Romeo a declarat săptămâna aceasta că va sărbători a 10-a aniversare de la lansarea lui 4C cu un model comemorativ unic. Proiectul „Designer’s Cut” va fi personalizat de Alessandro Maccolini, manager de proiect Alfa Romeo, a declarat miercuri departamentul Stellantis’ Heritage.

4C a fost construit pe o monococă din fibră de carbon cu subcadre din aluminiu față și spate, la fel ca și Maserati MC20.

A fost dezvăluit ca concept la Salonul Auto de la Geneva din 2011. Producția 4C a fost prezentată la Salonul de la Geneva din 2013, iar vânzările au început în acel an. 4C a fost vândut în întreaga lume, iar producția totală din 2013 până în 2020 a fost mai mică de 10.000 de unități. Datorită omologării sale de serie mică, vânzările 4C au fost limitate la cel mult 1.000 de unități pe an în Europa și S.U.A.

A fost asamblat la aceeași fabrică Maserati din Modena care acum asamblează MC20 și MC20 Cielo.