Volkswagen nu stă degeaba: schimbare importantă de strategie privind mașinile electrice

de: Andrei Tilimpea
14 12. 2022

Vânzările de vehicule electrice în Europa sunt în continuare în creștere, dar au „deviat”, a declarat Thomas Schmall, CEO al diviziei de componente VW.

Grupul Volkswagen a declarat că o creștere a prețurilor la energie a afectat cererea de mașini electrice în Europa în ultimele luni, deși creșterea din SUA ajută la compensare.

Piața nord-americană „accelerează puțin mai repede decât ne-am așteptat în ultimele luni” ca urmare a stimulentelor precum legea de reducere a inflației din SUA, a spus Schmall. Cererea din Europa este programată să se redreseze pe termen mediu și lung.

Schmall a apărut alături de CEO-ul Grupului VW, Oliver Blume, în care a anunțat o societate mixtă pentru infrastructura de încărcare în Italia cu o subsidiară a Grupului Enel.

VW și Enel X Way vor investi fiecare câte 100 de milioane de euro în Ewiva, care își propune să construiască o rețea de încărcare de mare putere de 3.000 de stații până în 2025.

Bateriile sunt scumpe

Accesibilitatea vehiculelor electrice rămâne o întrebare cheie, deoarece costurile materiilor prime și bateriilor rămân ridicate, iar consumatorii se confruntă cu prețuri ridicate la electricitate și inflație.

VW caută produse chimice alternative pentru baterii care ar putea oferi mai puțină eficiență, dar costuri mai mici în fața prețurilor în creștere la nichel și cobalt. Alternativele ar putea veni pe piață de îndată ce 2026, a spus Schmall.

„Înseamnă baterii mai mici, deoarece bateriile mari din mașinile mici reprezintă costuri mari”, a spus Schmall. „Un client mediu conduce 40 de kilometri pe zi, așa că de ce aveți nevoie de o autonomie de 500 de kilometri?”

Vehiculele integral electrice au atins o cotă de 6,8 din livrările totale ale Grupului VW în trimestrul al treilea, a declarat producătorul de automobile.

Vânzările de mașini electrice cu baterie ale grupului au crescut cu 25%, până la 366.400. Din cauza constrângerilor de aprovizionare, banca de comenzi a grupului pentru mașini complet electrice din Europa de Vest este la un nivel ridicat de peste 350.000 de vehicule.