Volkswagen are probleme cu producția: ce se întâmplă cu gigantul german

de: Andrei Tilimpea
15 03. 2022

VW a spus că problemele de aprovizionare cu piese și materii prime au fost exacerbate de invazia Rusiei în Ucraina.

Grupul Volkswagen a avertizat că penuria de semiconductori, blocajele în aprovizionare, prețurile ridicate ale mărfurilor și conflictul Rusia-Ucraina ar putea afecta creșterea în 2022, pe măsură ce provocările cu care se confruntă industria auto se înmulțesc.

„Războiul din Ucraina a pus sub semnul întrebării perspectivele noastre existente”, a declarat CEO-ul Herbert Diess, la conferința de presă anuală a producătorului auto.

Diess a avertizat că piețele de mărfuri vor rămâne probabil volatile până în 2026.

El a spus că VW a devenit mai rezistentă în urma pandemiei de coronavirus și, în circumstanțe normale, ar avea motive de optimism pentru 2022.

Producătorul de automobile a redus costurile generale înainte de programare anul trecut, ducând la beneficii de 4 miliarde de euro  comparativ cu 2019, a declarat șeful financiar Arno Antlitz, iar potențiala ofertă publică inițială a mărcii de mașini sport Porsche va oferi flexibilitate și valoare suplimentară.

Grupul VW a vândut cu 2 milioane de mașini mai puțin decât era planificat anul trecut din cauza penuriei de semiconductori și a declarat că, deși situația ar trebui să se îmbunătățească în mod constant pe parcursul acestui an, ar putea exista în continuare o frecvență a creșterii.

În Europa de Vest, mărcile VW, Audi, Porsche și Skoda ale Grupului VW au fost forțate să reducă producția după ce furnizori, inclusiv Leoni, au oprit producția de cablaje fabricate în Ucraina.

Componentele esențiale rămân în stocuri mici

Diess a spus că VW își construiește capacități suplimentare pentru cablaje pentru Europa și, ca răspuns, transferă producția de mașini în regiuni precum China și America.

Anul trecut, vânzările globale de vehicule pentru grupul multibrand, ale cărui mărci includ VW, Porsche, Audi și Skoda, au scăzut cu 6,3%, până la nivelul minim din ultimii 10 ani, de 8,6 milioane în 2021, din cauza deficitului de microcipuri.

Producătorul auto a avertizat că majoritatea costurilor mărfurilor ar putea crește în acest an, exacerbată de invazia Ucrainei de către Rusia, care a făcut ca prețurile materialelor cheie pentru producția de mașini, cum ar fi nichelul și paladiul, să crească.

Grupul VW are un site de producție în Kaluga, precum și unități de vânzări și companii de finanțare în Rusia, a spus acesta, care ar putea fi afectate negativ de noi sancțiuni asupra țării. Nu are filiale sau investiții de capital în Ucraina.

Totuși, activitățile de afaceri ale grupului în Rusia și Ucraina nu au fost semnificative, a spus producătorul auto.

VW a spus că a atins o cotă de piață de 16% în China în 2021 și ar fi putut vinde mult mai multe mașini, dar a fost împiedicată de deficitul de semiconductori în curs.

Marca VW a revenit la profit în America de Nord și de Sud, a spus compania.