Vești bune pentru Dacia: ce se întâmplă cu vânzările

de: Andrei Tilimpea
29 03. 2022

Vânzările de mașini Dacia în Europa au înregistrat un avans de 13,6% în februarie, iar cota de piață a producătorului de automobile a crescut la 3,6% de la 3% în aceeași perioadă a anului 2021, potrivit datelor publicate de Asociația Constructorilor de Automobile Europeni (ACEA), potrivit Reuters.

Datele statistice sunt valabile pentru statele UE, Marea Britanie și țările EFTA, Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția. 29.196 de mașini Dacia au fost înmatriculate în Europa în februarie, față de 25.692 în aceeași perioadă a anului 2021.

În primele două luni ale anului curent, livrările de mașini Dacia au crescut cu 16,4% în Europa, în timp ce cota de piață a producătorului de automobile a crescut la 3,9% de la 3,2% în aceeași perioadă a anului 2021.

Început de an bun

Înmatriculările de mașini Dacia în Europa s-au ridicat la 63.294 de unități, în creștere față de ianuarie-februarie 2021 (54.363 de unități).

Toți marii producători de automobile au raportat scăderi de vânzări în primele două luni ale anului 2022. Grupul francez Renault și Stelliantis au raportat scăderi de vânzări de 2,4% și 15,1%, în timp ce grupurile germane Volkswagen și Mercedes Benz au înregistrat o scădere de 7,8% și 5,2%. Livrările Ford au scăzut cu 14%.

Declinul din 2022 vine pe fondul penuriei globale de semiconductori și al perturbărilor din lanțurile de aprovizionare, menționează ACEA.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in 1999. Relansata in 2004 cu marca Logan, Dacia a devenit un jucător important pe piața auto europeană.

În același timp, problemele Renault odată cu anunțul privind suspendarea activităților din Rusia se manifestă pe fondul încercării grupului de a pune în aplicare planul de redresare Renaulution.

Acest plan prevedea gruparea mărcilor Dacia și Lada într-un singur centru de profit. Mai exact, planul Renaulution prevedea un model de business comun, care să țintească un aspect „cool” în cazul mărcii românești și unul „dur” pentru cea rusească. Mai exact, planul Renaulution prevedea un model de business comun, care să țintească un aspect „cool” în cazul mărcii românești și unul „dur” pentru cea rusească.