Vestea zilei de la Dacia: schimbări importante în cadrul gigantului de la Mioveni

de: Andrei Tilimpea
16 03. 2022

Grupul Renault l-a numit pe Duncan Minto în funcția de CFO al unității sale de afaceri Dacia-Lada.

Minto, în vârstă de 46 de ani, va raporta directorului financiar Renault Thierry Pieton și Denis Le Vot, directorul general al mărcilor Dacia și Lada, și va face parte din consiliul de conducere al unității de afaceri.

Minto este în prezent vicepreședinte planificare și analiză financiară la Renault, funcție pe care o deține din 2017.

În noul său rol, Minto va contribui la crearea planului strategic al unității de afaceri Dacia-Lada, a spus Renault într-un comunicat de presă.

În 2020, CEO-ul Renault, Luca de Meo, a combinat Dacia, marca low-cost din România, și marca rusă Lada într-o singură unitate de afaceri. Scopul înființării acestei divizii este acela de a obține sinergii prin dezvoltarea de modele bazate pe platforme comune și industrializarea în comun a producției de automobile. În prezent, activitatea acestei unități este profund afectată de războiul din Ucraina și de sancțiunile impuse Rusiei de comunitatea internațională.

Dacia devine un brand mai important

După cum este detaliat în planul de redresare Renaulution al lui de Meo, majoritatea modelelor Dacia și Lada vor trece pe platforma CMF-B a Alianței Renault-Nissan până în 2025, creând vânzări anuale potențiale de aproape 1 milion de unități pe arhitectură. Renault caută, de asemenea, noi piețe pentru mărci.

De Meo mută și Dacia în segmentul compact cu marjă mai mare, de la mașini exclusiv mici. Primul vehicul comun Dacia-Lada va fi un SUV compact, care urmează să fie lansat până în 2025.

Invazia Ucrainei de către Rusia a complicat strategia Renault pentru Lada. Renault deține 68% din AvtoVAZ, compania-mamă a Lada, restul fiind deținut de interesele rusești. Lada este lider de piață în Rusia, cu o cotă de 23% în 2021.

Minto a studiat la Universitatea St. Andrews din Scoția și și-a început cariera în Renault Group UK în 1997. Apoi a deținut diverse funcții legate de finanțe înainte de a fi numit CFO al Renault-Nissan Portugalia în 2006. În 2013, a fost numit CFO al regiunii Asia-Pacific a Grupului Renault.