Vestea dimineții de la Banca Transilvania: toții clienții trebuie să știe noul motiv să-și țină banii în bancă

de: Alexandru Puiu
06 07. 2022

Banca Transilvania este cea mai nouă dintre băncile românești care se aliniază unui trend agresiv de creștere a dobânzilor bancare pentru depozite. Dintr-un punct de vedere era inevitabil, dar având în vedere că vorbim de cea mai mare bancă din România, anunțul este cu atât mai important.

În luna mai a acestui an, inflația în România ajunsese la 14,5%. Practic, ritmul de devalorizare al leului românesc a crescut într-un ritm atât de accelerat, încât este aproape imposibil ca băncile să compenseze această devalorizare prin dobânzi. Cu toate acestea, efortul din partea industriei bancare, începând cu Banca Transilvania, este lăudabil. Important este să-ți asumi faptul că vorbim de depozite pe un an, doi sau trei, produse de economisire pentru persoanele fizice și juridice. Un pic surprinzător și total diferit de concurență este faptul că Banca Transilvania a majorat dobânzile și la valută, nu doar lei.

Dobânzile Banca Transilvania, surprinzătoare

„Cu majorări de până la 2%, prin creşterea dobânzilor banca doreşte să susţină siguranţa financiară a românilor. Cele mai mari dobânzi oferite de BT sunt la depozitele pe 1, 2 şi 3 ani. Banca a crescut şi în aprilie a.c. dobânzile la produsele de economisire în lei pentru persoanele fizice şi juridice”, se arată într-un comunicat al băncii transmis marţi AGERPRES.

Ca referință, în cazul Banca Transilvania, vorbim de următoarele dobânzi. Pentru persoanele fizice şi juridice, dobânda la depozitul pe o lună creşte cu 0,75 pp, la 4,75%, pentru depozitul pe 3 luni creşte la 5% (+0,65%), pentru depozitul pe 6 luni 5,5% (+1%), pentru depozitul pe 12 luni 6% (+1,25%), pentru depozitul pe 24 de luni 6,75% (+1,9%) iar pentru depozitul pe 36 de luni 7% (+2%). În plus, în cazul contului de economisire KidCONT, dobânda a crescut cu 0,75% până la 5% pentru 12 luni.

Ca un scurt istoric, Banca Transilvania este la ora actuală cea mai mare bancă din România, cu aproximativ 19% cotă de piață și nu mai puțin de 3,6 milioane de clienți, peste 9000 de angajați și 500 de sedii în 180 de localități.