Super mașina construită în Bulgaria: 5000 de cai putere și o viteză maximă uriașă, în teorie

de: Andrei Tilimpea
26 07. 2022

Este alimentată de electricitate și aer.

Ai auzit de hypercarul bulgar care poate demola un Bugatti Chiron Super Sport 300+ sau un Hennessey Venom F5 cu o viteză maximă de 586 kmph?

Nu este nicio problemă dacă ai răspuns„nu”, pentru că, din câte știu, nu există de fapt.

În 2018, o companie bulgară numită Alieno a lansat un hypercar electric numit Arcanum, care produce undeva între 2.610 și 5.221 de cai putere. Deși nu am găsit o singură imagine din lumea reală a Arcanului, asta nu l-a împiedicat pe Alieno să lanseze o a doua mașină numită Unum.

La fel ca predecesorul său ireal, specificațiile lui Unum sunt complet „extraterestre”. Motorul electric este denumit THF (The Heavenly Founder) și folosește, de asemenea, un sistem de propulsie cu aer rece numit TRS (The Rocket Successor), care utilizează gaz sub presiune. Totul este explicat într-un comunicat de presă care este incredibil de greu de crezut, încât nu pot să nu mă gândesc că totul e o glumă proastă. De altfel, Alieno numește combinația dintre THF și TRS „sistemul sinergic de caracatiță”, hai zi că nu e o glumă.

Presupunând că tot ceea ce spune Alieno va ajunge în cele din urmă la producție, Unum va fi vândut în patru versiuni: RP2, RP3, RP4 și RP5 (cu „RP” reprezentând „puterea brută”). Cel mai puțin puternic Unum RP2 produce 2.610 CP de la două motoare electrice per roată, în timp ce RP5 produce până la 5.221 CP cu 24 de motoare (șase pe roată). Alieno spune că viteza maximă a RP5 va fi de 586 kmph, ceea ce i-ar câștiga cu ușurință titlul de cea mai rapidă mașină din lume. Dincolo de opțiunile de putere, fiecare dintre aceste versiuni ar fi disponibilă ca model STR (Street), TRC (Track) sau RCE (Race).

Cea mai puternică mașină care nu există

Dacă aceste cifre sună incredibil, dar stai să vezi vitezele de încărcare. Alieno spune că va oferi trei pachete de baterii: un pachet de baterii street de 180 kWh, un pachet de baterii de track de 120 kWh și un pachet de baterii de race de 60 kWh. Arhitectura de încărcare de 800 de volți a lui Unum i-ar permite să se încarce de la 0 la 100% în doar 30 de minute pentru street, 20 de minute pentru track sau 10 minute pentru race pe un încărcător de 350 kW.

Am deja probleme în a crede aceste afirmații de încărcare, deoarece depășesc aproape orice vehicul electric vândut astăzi, dar Alieno susține că își va produce propriile stații de încărcare speciale.

Această stație ar putea încărca Unum la 900 kW pentru bateria race, 1.800 kW pentru bateria track și 2.700 kW pentru bateria street. La acele viteze, teoretic, mașina s-ar putea încărca la o baterie plină în mai puțin de cinci minute. Din nou, complet de necrezut.

Alieno spune că precomenzile sunt acum deschise și livrările vor începe în „18 până la 30 de luni, în funcție de modificarea aleasă (STR, TRC sau RCE) și de alte opțiuni alese de client”. Prețurile vor varia de la aproximativ 1,8 milioane de dolari la peste 4,5 milioane de dolari. Dacă această mașină ajunge efectiv în producție, aș zice că merită, dar până acum Unum-ul există doar ca randare.