Subaru nu doarme: tehnologia avansată la care lucrează și strategia pe termen lung

de: Andrei Tilimpea
01 09. 2022

Subaru își pregătește următoarea generație de sisteme de asistență pentru șofer EyeSight, bazate pe inteligență artificială, începând cu 2025, care se vor baza pe sistemul de camere stereo al producătorului auto.

Subaru dezvoltă noi versiuni ale sistemului său de asistență pentru șofer EyeSight, care va folosi inteligența artificială pentru a oferi conducere autonomă și parcare automată.

Producătorul intenționează să introducă noile configurații începând cu 2025. Tehnologia se va baza pe sistemul de camere stereo al Subaru și va folosi inteligența artificială pentru a îmbunătăți recunoașterea computerului în situații greu de văzut, cum ar fi atunci când marcajele benzii rutiere sunt acoperite de zăpadă.

Versiunile viitoare vor folosi actualizări over-the-air, deși Subaru nu a detaliat o cronologie pentru asta.

Sistemele sunt create, parțial, la un nou centru de dezvoltare a inteligenței artificiale, unde inginerii folosesc învățarea automată pentru a oferi funcții de siguranță mai bune într-un ritm mai rapid.

Laboratorul Subaru, amplasat în cartierul tehnologic Shibuya din Tokyo, a fost deschis în decembrie 2020 și acum își intensifică operațiunile odată cu încetinirea pandemiei.

Eiji Shibata, director al Laboratorului Subaru și manager senior de program la unitatea de inginerie, a evidențiat cei mai recenți pași ai tehnologiei de siguranță într-un briefing.

Evoluția ulterioară a EyeSight este un factor critic de diferențiere a mărcii pentru Subaru, a spus el.

„Abordarea Subaru este de a reduce numărul de decese la zero cât mai curând posibil, decât de a se concentra pe conducerea autonomă”, a spus Shibata.

În iunie, Subaru cu sediul în Tokyo a atins un punct de hotar de vânzare a 5 milioane de vehicule echipate cu sisteme EyeSight, de la introducerea tehnologiei în 2008. Astăzi, modelele echipate cu EyeSight reprezintă aproximativ 91% din vânzările Subaru la nivel mondial și 96% în S.U.A.

Mișcările Subaru fac parte din ambiția pe termen lung a companiei de a atinge zero decese rutiere până în 2030 în rândul persoanelor implicate în coliziuni cu vehiculele mărcii.

Focalizarea camerei

Producătorii de automobile din întreaga lume evaluează în mod obișnuit funcționalitatea sistemelor lor de conducere automată în termeni de niveluri, cum ar fi cele standardizate de Society of Automotive Engineers.

Dar Shibata a refuzat să spună ce nivel vor atinge viitoarele sisteme EyeSight. Subaru, a spus el, se concentrează mai mult pe reducerea accidentelor și a deceselor, decât să urmărească eliminarea mașinilor care se conduc singure.

Subaru spune că vehiculele echipate cu EyeSight sunt implicate în 40% mai multe accidente de pietoni decât mașinile fără EyeSight și doar cu 16% mai multe coliziuni pe spate.

Și, spre deosebire de mulți concurenți, Subaru nu se grăbește să adopte senzori lidar pentru sistemele sale de siguranță.

Asocierea inteligenței artificiale cu sistemul actual de camere stereo al Subaru este mai eficientă, a spus Toru Saito, director adjunct al Laboratorului Subaru. Camerele duale sunt mai bune decât lidar la crearea de imagini tridimensionale, deoarece cele două camere triangulează obiectele din unghiuri diferite.

Inteligența artificială mărește sistemul prin interpretarea obiectelor greu de ridicat, cum ar fi o persoană întinsă pe drum sau liniile de benzi care sunt uzate sau ascunse.

„Utilizarea camerei stereo are un avantaj imens în legătură cu AI”, a spus Saito. „Alți producători auto urmăresc o abordare cu soluții multiple și folosesc radare, camere monoculare și lidar. Dar camerele stereo sunt capabile să facă ceea ce aceste trei tehnologii pot face individual.”

Parcarea automată va fi un alt nou impuls pentru Subaru. „Conform statisticilor, accidentele din parcări reprezintă o treime din toate accidentele de circulație”, a spus Shibata. „Așadar, poziția noastră este să ne concentrăm mai întâi pe parcarea auto în domeniul conducerii autonome în 2025 și ulterior.”