Specialiștii sunt împărțiți: când se va atenua criza microcipurilor
Producătorii de automobile, inclusiv GM Motors, Ford și Hyundai, prevăd că o constrângere a cipurilor de aproape doi ani se va atenua în a doua jumătate a anului 2022, dar producătorii de cipuri auto, pe de altă parte, se așteaptă ca o redresare să dureze mai mult.
În timpul raportării rezultatelor trimestriale din ultimele două săptămâni, CEO-ul GM, Mary Barra, a estimat că deficitul de semiconductori va scădea în a doua jumătate, Ford a estimat o îmbunătățire semnificativă în a doua jumătate, după un nivel scăzut al vânzărilor de vehicule din primul trimestru, iar Hyundai a prezis că furnizarea de cipuri ar reveni la niveluri normale în al treilea trimestru al acestui an.
Dar producătorii de cipuri de top pentru automobile, precum NXP și Infineon, au altă părere și spun că o strângere a ofertei care va persista în ciuda creșterilor producției.
Perspectivele diferite cu privire la cea mai presantă problemă cu care se confruntă industria de automobile prelungesc incertitudinea cu privire la redresarea sa din pandemia de coronavirus și riscă să-i împiedice eforturile de a tranziția la tehnologii noi, care consumă intens cipuri, cum ar fi electrificarea și siguranța și funcțiile de asistență la conducere.
Lipsa de cipuri va costa industria auto globală 210 de miliarde de dolari în venituri și va pierde producția de 7,7 milioane de vehicule doar în 2021, a estimat consultantul AlixPartners în septembrie.
Producătorul de cipuri Qualcomm a fost optimist.
„Cred că mulți dintre colegii noștri, alături de noi, acordă prioritate afacerii auto și transporturilor pe cât posibil”, a declarat Akash Palkhiwala, director financiar Qualcomm, pentru Reuters.
Cu toate acestea, cei mai importanți producători de cipuri pentru automobile au fost mai puțin optimiști.
Piața rămâne volatilă
Infineon a declarat că echilibrul dintre cerere și ofertă se va îmbunătăți pentru unele cipuri în a doua jumătate a acestui an, dar că piața cipurilor mature – crucială pentru producătorii de automobile – va rămâne strânsă.
„Limitările de aprovizionare sunt departe de a fi încheiate și vor persista până în 2022”, a declarat CEO-ul Infineon, Reinhard Ploss, în timpul unui apel către investitori. Infineon este îngrijorată de faptul că răspândirea variantei Omicron COVID-19 ar determina China, cu strategia sa zero-COVID, să închidă fabricile, limitând oferta.
NXP a mai spus că industria nu va ieși din dezechilibrul dintre cerere și ofertă în acest an.
Producătorii de semiconductori au un stimulent să se concentreze pe cele mai noi și mai scumpe cipuri, iar Tim Cook de la Apple a spus că există constrângeri semnificative de aprovizionare pentru „noduri moștenite”, cipuri mai puțin sofisticate utilizate în managementul energiei și dispozitive de afișare, deși acestea se îmbunătățesc în trimestrul curent.
O fabrică de cipuri durează câțiva ani pentru a fi construită și pentru a ajunge la capacitatea maximă, a spus STMicroelectronics. Compania a declarat că va dura până în 2024 sau 2025 pentru a vedea o creștere majoră a capacității.
Ford a încheiat un parteneriat cu producătorul american de cipuri GlobalFoundries pentru a reduce dependența de TSMC din Taiwan față de cipurile tehnologice mai vechi, pe care CEO-ul Ford, Jim Farley, le-a descris drept „bogate de caracteristici”.
„Suntem foarte dependenți de TSMC pentru nodurile noastre bogate în funcții. Evident, capacitatea este în pericol în timp, deoarece industria trece la noduri mai avansate, inclusiv noi”, a spus Farley în timpul unei conferințe.