Se întâmplă cu RCA, iar șoferii români sunt primii afectați: nu s-a mai întâmplat asta niciodată

de: Alexandru Puiu
24 02. 2022

După falimentul City Insurance, domeniul asigurărilor RCA a devenit o sursă semnificativă de stres pentru șoferii români. Nu de alta, dar prețurile au explodat, iar asiguratorii întârzie deseori în a deconta reparațiile. Există însă și vești bune.

Înainte să dea faliment, City Insurance a fost cel mai mare asigurator din România de pe piața RCA, cu milioane de clienți. Deși mai sunt multe mașini în trafic asigurate la City, la ora actuală, Euroins a devenit lider pe piața românească în domeniul asigurărilor obligatorii auto. La această oră, atrage cel puțin 40% din totalul vânzărilor de RCA de pe meleaguri mioritice. Partea tristă, până în prezent, era că Euroins eșua în mod regulat să despăgubească șoferii implicați în accidente. Ca să ai o referință, dintotdeauna, asiguratorul bulgar a fost în fața City Insurance când vine vorba de numărul de procese aflate pe rol din cauza ineficienței de a achita banii cuveniți în urma unui accident rutier.

Euroins vine cu o veste bună pentru șoferii români

În trecut, timpul mediu între primirea și avizarea devizului final de service, respectiv plata efectivă a daunei era de 37,5 zile în cazul City Insurance. Acum, a scăzut la sub 7 zile, conform anunțului Euroins, actualul lider al pieței RCA, cu peste 2,5 milioane de clienți doar pe zona de asigurări auto obligatorii.

Vestea bună legată de despăgubiri în 7 zile a fost însoțită de alte câteva detalii. De exemplu, bulgarii au insistat asupra faptului că în 2021 au fost achitat daune în valoare de 1,5 miliarde de euro, cu mențiunea că, în contextul pandemiei, numărul reclamațiilor a scăzut cu aproximativ 200%. Din nou, particularitatea detaliată mai sus este cu atât mai impresionantă cu cât discutăm de o companie care era chiar mai reclamată decât City Insurance pentru că nu reușește să-și deconteze daunele.

Din câte se pare, la această oră, Euroins și-a revenit masiv din punct de vedere financiar, dar și logistic, devenind mult mai eficientă în gestiunea daunelor. Beneficiile s-au văzut în rapoartele către ASF. Conform datelor furnizate Autorității de Supraveghere financiară, daunele în ultimul trimestru din 2021 au fost achitat în 6,8 zile, comparativ cu 38 de zile în trimestrul doi al aceluiași an și 29 de zile în trimestrul trei.

„Am reușit să înregistrăm îmbunătățiri majore în procedurile interne, care se reflectă în plătile mai rapide direct către păgubiți și în relații îmbunătățite cu majoritatea service-urilor auto. Faptul că reparațiile se plătesc în mai puțin de o săptămână este o dovadă că luăm în serios misiunea de a aduce o experiență mai bună celor care sunt deja afectați ca urmare a accidentului în care au fost implicați. În perioada următoare ne vom concentra pe și mai multe îmbunătățiri și vom urma o strategie de creștere și a celorlalte produse de asigurare importante pe care le oferim românilor în aceste vremuri instabile, precum asigurări de sănătate, accidente, asigurări de bunuri și proprietăți, călătorii și CASCO. Nu cred că există vreun segment al companiei, în care să nu fi existat modificări, îmbunătățiri, upgrade-uri. Dar orice schimbare necesită timp, iar rezultatele încep să se vadă astăzi. Pentru rezultatele de astăzi trebuie să mulțumesc fiecărui membru al echipei Euroins, colegilor care lucrează cu dedicare, în fiecare zi, pentru  ca aceste îmbunătățiri să fie de durată.” a declarat Tanja Blatnik(foto), CEO Euroins România.