Rimac primește o finanțare uriașă: ce înseamnă pentru Bugatti, Porsche și Koenigsegg

de: Andrei Tilimpea
02 06. 2022

Grupul Rimac a strâns alte 500 de milioane de euro pentru a putea să construiască viitoare Porsche, Bugatti și Koenigsegg.

SoftBank Vision Fund 2 și Goldman Sachs Asset Management au condus cea mai recentă rundă de finanțare, care a inclus și acționarii Rimac Investindustrial și Porsche.

Mate Rimac, care și-a fondat compania omonimă într-un garaj în 2009, rămâne cel mai mare acționar.

„Este grozav să avem Porsche la bord, dar, de asemenea, știi, nu vrem să fim pe deplin dependenți de ei”, a spus Rimac. Porsche deține un pachet de 45% din Bugatti Rimac, companie formată în 2021 între Bugatti, Porsche și Rimac.

Grupul cu sediul în Croația supraveghează producția de astfel de supermașini de mai multe milioane de dolari precum Bugatti Chiron și Bugatti Bolide, plus vehicule viitoare care poartă numele de marcă Rimac, cum ar fi hipermașina electrică Rimac Nevera de 2,4 milioane de dolari. Nevera va avea primele livrări către clienți în „următoarele săptămâni”, a spus Mate Rimac.

Mate Rimac a spus că intenționează să folosească fondurile suplimentare pentru a angaja încă 700 de muncitori și, până anul viitor, să finalizeze construcția unui campus și a unei fabrici care poate găzdui 2.500 de oameni – cel mai mare astfel de complex din Croația, potrivit Rimac.

O nouă fabrică

Nu era clar cât de mare este campusul, unele documente Rimac pretind 25 de acri, iar altele pretind 50 de acri. Spațiul va fi destinat construirii de supercaruri marca Rimac, supercaruri Bugatti și alte vehicule de ultimă generație pe care compania a refuzat să le numească.

„Majoritatea capitalului va fi folosit de fapt pentru extindere pentru a satisface cererea de baterii și sisteme de propulsie și alte sisteme pentru a ajuta industria auto să devină electrică”, a spus Mate Rimac.

Rimac Technology va produce zeci de mii de componente anual, cu produse variind de la sisteme hibride și complet electrice de baterii până la șasiu complet rulant, a spus el.

Astfel de vehicule, tehnologie și componente ar putea ajunge la clienții existenți care au spus că vor vinde vehicule hibride și electrice, cum ar fi Koenigsegg Gemera, Aston Martin Valkyrie și Porsche 718.

„Am fost deja convinși de potențialul companiei în 2018 și suntem încântați că am putut contribui la progresul și succesul său actual prin angajamentul nostru”, a declarat Lutz Meschke, vicepreședintele consiliului executiv al Porsche, într-o declarație despre ultima infuzie de fonduri.

„Cu noi investitori la bord, Rimac își extinde în continuare poziția în electromobilitate și devenind astfel un partener și mai puternic pentru Porsche.”

Anunțul vine după un progres puternic pentru brandul care nu este atât de înfățișat și fondatorul său neobișnuit de îndrăzneț. Anul trecut a primit 150 de comenzi pentru mașini Bugatti, un număr record, care a vândut toate vehiculele sale până în 2025.

Parteneriat cu Porsche

Hypermașina Bolide de 4,7 milioane de dolari și-a vândut toate alocațiile de 40 de unități la două luni după debut.

Pe fondul acestei creșteri, Rimac a alungat zvonurile că unul dintre parteneriatele sale existente cu Hyundai s-ar fi acru. În 2019, Hyundai și Kia au investit 90 de milioane de dolari în compania croată pentru a dezvolta cel puțin două vehicule cu parteneriatul – o variantă complet electrică a mașinii sport N de la Hyundai și un vehicul performant cu celule de combustibil.

Un purtător de cuvânt al companiei nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii cu privire la momentul în care va începe producția pentru cele două vehicule.

„Creșterea a fost destul de persistentă de-a lungul timpului”, a spus Mate Rimac despre numărul de angajați ai companiei. „Ne dublăm practic la fiecare un an și jumătate până la doi ani.”

Spre deosebire de marea piață a berlinelor de lux precum Clasa S a Mercedes-Maybach, creșterea Rimac nu vine de la reprezentanțele din China. În schimb, vine din Europa și America de Nord.

„Cumpărătorii bogați chinezi, de obicei, nu cumpără supermașini în China, din diferite motive”, a spus el, subliniind provocările de reglementare care fac vânzarea de supermașini în China continentală complicată și costisitoare. „De obicei le cumpără la Londra, la Sydney sau la Toronto, în orașele vestice unde își au celelalte reședințe.”