Porsche schimbă strategia: ce se întâmplă cu modelul Macan „clasic” și electric

de: Andrei Tilimpea
22 08. 2022

Marca se așteaptă să construiască același număr de modele Macan electrice cât și versiuni cu combustie.

Porsche se așteaptă să construiască la fel de multe unități din SUV-ul său compact Macan complet electric ca și versiunea cu motor cu combustie.

„Producem peste 80.000 de unități pe an din generația actuală. Pe termen lung, intenționăm, de asemenea, să producem Macan-ul complet electric la această scară”, a declarat șeful de producție, Albrecht Reimold, pentru Automobilwoche.

Macanul complet electric este programat să intre în producție înainte de sfârșitul anului viitor la fabrica Porsche din Leipzig, Germania, unde este construit modelul actual.

Surse au spus că Macanul electric dar și Audi Q6 e-tron cu care împarte platforma PPE, riscă să fie întârziate, deoarece Grupul Volkswagen este în urmă în dezvoltarea unui nou software avansat.

În prima jumătate a anului, Macan a fost al doilea cel mai vândut model Porsche, cu 38.039 de livrări. SUV-ul Cayenne a fost cel mai vândut, cu un număr global de vânzări de 41.947. Vânzările Taycan în prima jumătate a anului au fost de 18.877 de clienți, după ce producția cuplului electric a fost lovită de blocaje ale lanțului de aprovizionare.

Reimold a spus că Porsche va construi Macanul electric și versiunea cu motor cu ardere în paralel timp de aproximativ doi ani.

Macan va fi al doilea model complet electric al producătorului de mașini sport după coupe-ul Taycan.

Taycan-ul rupe norii pe circuitul de teste

Porsche a reușit să își redobândească titlul de cea mai rapidă mașină de producție.

Potrivit unui comunicat de presă oficial de la Porsche, mașina electrică Taycan a „recucerit” circuitul Nürburgring Nordschleife, după ce a scos un timp mai bun decât Tesla.

De altfel, Taycan Turbo a stabilit un record pe faimoasa pistă și în 2019. Lars Kern era la volan când modelul de pre-producție a parcurs Iadul Verde în doar 7 minute și 42 de secunde.

Este important de menționat că Taycan a fost în esență o mașină complet stoc, care cântărea chiar la fel ca și vehiculul electric vândut consumatorilor.

Setul de performanță include jante de 21 de inchi și anvelope Pirelli P Zero Corsa. Compania a mai spus că Porsche 4D Chassis Control vede îmbunătățiri de la o actualizare de software. Kitul este disponibil momentan pentru clienții din Germania prin intermediul Porsche Tequipment. Este disponibil doar pentru Taycan Turbo S 2023 și  costă  13.377 EUR.

„Suntem încântați că recordul Nürburgring pentru mașini electrice este din nou în mâinile Porsche”, a declarat Kevin Giek, vicepreședintele Porsche al liniei de modele Taycan.