Piața auto din România rămâne pe plus: ce se întâmplă cu vânzările

de: Andrei Tilimpea
05 07. 2022
Raportul DRPCIV cu privire la înmatriculările de autoturisme noi din România arată o scădere în iunie, însă creșterile din lunile anterioare mențin piața auto pe plus.

Datele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) privind înmatriculările de autoturisme în primele șase luni din 2022, preluate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), arată că în luna iunie a anului 2022 au intrat în circulație 11.067 mașini noi, cu 6.63% mai puține decât în aceeași lună a anului trecut.

Cu toate acestea, grație creșterilor impresionante din lunile anterioare, primul semestru din 2022 s-a încheiat cu o majorare a pieței autoturismelor noi cu 23,09% până la 58.712 unități.

În acest context este de așteptat ca la finalul anului 2022 piața autoturismelor noi să înregistreze o ușoară creștere față de cea din anul anterior. Această estimare are la bază majorarea din prima parte a lui 2022, dar și așteptările producătorilor cu privire la estomparea crizei semiconductorilor în toamna acestui an. Pe de altă parte, prețurile tot mai mari ale vehiculelor ar putea limita procentul de majorare a pieței.

Mărcile cele mai căutate de români în prima jumătate a lui 2022

  • Dacia 6.189 de unități
  • Toyota 4.679 de unități
  • Ford 4.662 de unități
  • Hyundai 4.630 de unități
  • Skoda 3.962 de unități
  • Volkswagen 3.702 de unități
  • Renault 3.252 de unități
  • Peugeot 1.818 de unități
  • Mercedes 1.721 de unități
  • Kia 1.379 de unități

În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în iunie 2022 cifra de 30.349 unități, o scădere de 6% față de iunie 2021.

Pe primele șase luni din 2022, înmatriculările de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 156.624 unități, în scădere cu 21% față de perioada similară din 2021, respectiv 199.555 unități.

Această scădere, care va continua și în lunile următoare, este generată, pe deoparte, de prețurile tot mai mari înregistrate pe piața mașinilor de ocazie, iar pe de alta de teama cumpărătorilor de posibile noi reglementări ale autorităților în privința taxelor și impozitelor, precum și de o criză economică.