Peugeot are încredere în noul său vehicul: ce este și cât costă modelul 408

de: Andrei Tilimpea
28 12. 2022

Peugeot comercializează noul 408 compact ca o mașină aproape premium, cu accent pe versiunile hibrid plug-in de înaltă performanță.

Peugeot își extinde gama compactă cu 408, un fastback cu patru uși, cu o gamă largă de caracteristici și un preț care îl apropie de modelele premium.

Cu atingeri SUV/crossover, cum ar fi o poziție mai înaltă și arcuri de roată din plastic negru, 408 se alătură compactelor recent lansate în stil fastback, inclusiv DS 4, Citroen C4 X și crossover-uri precum Renault Arkana și Volkswagen Taigo.

Directorii Peugeot au descris profilul lui 408 ca fiind „inspirat de SUV”, cu un aspect „felin” accentuat cu extensii distinctive „urechi de pisică” în fiecare colț al trapei, care ajută la fluidizarea fluxului de aer peste luneta din spate.

Modelul 408 se va concentra în jurul a două hibride plug-in, cu 180 sau 225 CP, și emisii de CO2 de 26 de grame pe km. Va exista, de asemenea, o opțiune de motor pe benzină de 130 CP și o variantă complet electrică spre sfârșitul lui 2023 sau începutul lui 2024.

Vârful segementului

Modelul 408 are 4687 mm  lungime, ceea ce Peugeot spune că îl plasează „în vârful segmentului C (compact)”. În comparație, 308 hatchback este cu 320 mm mai scurt, 308 break este cu 50 mm mai scurt, în timp ce 508 midsize fastback este cu 53 mm mai lung. SUV-ul 5008, care concurează în segmentul de dimensiuni medii, este cu 56 mm mai scurt.

Peugeot spune că ampatamentul extins al lui 408, de 2787 mm (cu aproximativ 110 mm mai lung decât al lui 308 hatchback) contribuie la o calitate mai lină a călătoriei și la confortul pasagerilor. În același timp, îi oferă lui 408 mult mai mult spațiu în portbagaj (536 litri; 471 litri pentru varianta plug-in hybrid) decât 308 (412 litri; 361 litri pentru plug-in hybrid).

Modelele 308 și 408 sunt ambele susținute de platforma EMP2 a părintelui Stellantis pentru mașini compacte și de dimensiuni medii.

Prețurile pentru 408 încep de la 37.350 de euro pentru versiunea pe benzină de 130 CP, în timp ce hibridul plug-in de 180 CP pleacă de la 45.450 de euro, iar hibridul plug-in de 225 CP este de 48.300 de euro. Cele mai înalte modele hibride costă puțin peste 50.000 de euro. Spre comparație, 308 pleacă de la aproximativ 27.000 de euro pentru modelele pe benzină și aproximativ 39.000 pentru varianta hibrid plug-in de 180 CP.

În interior, modelul 408 are o senzație premium, cu caracteristici precum scaune față încălzite, cu reglare electrică în 10 direcții, cu multiple opțiuni de masaj; un încărcător convenabil cu inducție pentru telefoane mobile; și țesături precum Alcantara și piele nappa în relief de culoare turcoaz. Panourile ușilor de pe unele niveluri sunt acoperite cu aluminiu.