Mark Zuckerberg, în centrul unui nou proces: totul pleacă de la Meta, gigantul din spatele Facebook
În urmă cu mai puțin de un an, cei de la Facebook au îmbrățișat cu două mâini brandul Meta, pentru a te face să mai uiți un pic din toate păcatele companiei. În cazul în care ai crezut pentru un moment că noul nume nu este unul dintre cele mai originale, ai avut completă și totală dreptate.
În teorie, nu prea ai voie să creezi o companie cu același nume precum al alteia, mai ales în domenii similare sau tangențiale. Din păcate, exact asta a făcut Mark Zuckerberg în momentul în care a hotărât ca a sa companie să poarte numele Meta. În mod aproape previzibil, mai exista o Meta în Statele Unite ale Americii, având în vedere că acest cuvânt nu este nici pe departe inventat, scos din pământ. Acum, tocmai s-a iscat un proces între cele două companii, plata ar putea să iasă din buzunarul lui Zuck.
Ce este Meta, celălalt Meta
Cu numele Meta.is, compania care a purtat acest nume cu mulți ani înainte să-l îmbrățișeze fondatorul Facebook, se ocupă cu producția unor instalații de artă. La mijlocul acestei săptămâni, la un tribunal din Manhattan, New York, a inițiat un proces civil împotriva companiei lui Zuckerberg, acuzând-o că i-a încălcat marca comercială și a desfășurat ”acte flagrante de competiție neloială”, după cum citează Hotnews.
”Pe 28 octombrie 2021 Facebook a acaparat numele și marca noastră (…) pe care am construit-o de-a lungul a 12 ani”, afirmă CEO-ul Meta.is, Justin Bolognino, citat de The Verge. ”Am fost la fel de surprinși ca voi…una dintre cele mai puternice companii din lume ne-a luat identitatea fără ca măcar să ne informeze în prealabil”, a acuzat acesta. Înainte să ajungă în fața unui judecător, Justin a negociat pentru nu mai puțin de 8 luni, fără succes, cu compania lui Mark Zuckerberg. În final, când a văzut că se lovește de un perete în încercarea de a colabora cu oficialii Facebook, nu i-a rămas de ales decât să o cheme în instanță.
Dacă Meta al lui Zuckerberg ar fi reprezentant doar lapte și miere, era o variantă, dar nu se aplică. Din cauza toxicității Facebook, a numărului masiv de scandaluri la nivel global în care a fost implicată, compania semnificativ mai micuță a avut mult de suferit. „Meta nu mai poate oferi bunuri și servicii sub marca META fiindcă există posibilitatea ca orice client să le confunde cu bunurile și serviciile Facebook și toxicitatea asociată acestora”, mai acuză Meta.is.