Magazinul online iubit de români, lovit din plin: nu te-ai aștepta la pierderile fabuloase dintr-un an

de: Ozana Mazilu
03 05. 2022

Magazinul online românesc Vivre este specializat pe mobilă și decorațiuni. Anul trecut, a avut pierderi de 84,7 milioane de lei.

Potrivit Hotnews, rezultatelor financiare ale retailerului în 2021 au fost în felul următor: venituri totale din exploatare de 250 de milioane de lei, în scădere cu 16,7% față de anul precedent. Astfel dacă în anul 2020, când a venit pandemia, firma a fost pe plus, cu 7,4 milioane de lei profit, în 2021 a picat abrupt, cu pierderi de 84,7 milioane de lei. Acest lucru înseamnă 33,9% din cifra de afaceri.

Magazinul online Vivre a avut pierderi uriașe

„În perioada analizată (2018-2021), profitul net a inregistrat o creștere consecventă, atingând în 2020 valoarea de 7,4 milioane RON și o marjă de 2,5%. În 2018 și 2019, profitul net a fost afectat de înregistrarea unei pierderi din diferențele de cursul valutar. Datorită reinvestirii profitului în dezvoltarea de module software necesare pentru administrarea platformelor Vivre, societatea a fost scutită de la plata impozitului pe profit în 2018 sși 2019, conform codului fiscal în vigoare. În 2020, profitul net a fost afectat de înregistrarea de pierderi din diferențe de curs valutar, cheltuieli cu dobânzile, impozitul pe profit și alte impozite. În 2021 se înregistrează o pierdere netă de 84.782.498 RON”, a declarat Vivre în raportul său anual depus la Bursa de Valori București, citat de aceeași sursă.

Astfel, veniturile companiei sunt majoritatea din activitatea de magazin online. Mai mult, trei milioane de lei a obținut din comisioanele percepute de la alți comercianți, care și-au listat produsele pe marketplace-ul Vivre, ca parteneri.

Astfel, dintr-un volum total de vânzări de 244 milioane de lei în anul 2021, produsele cu cele mai mari vânzări ca valoare totală pe Vivre au fost din următoarele categorii: mobilier – 100 milioane lei, decorațiuni și accesorii pentru casă – 24,4 milioane  lei, stil de viață și fashion – 19,5 milioane lei, iluminat – 24,4 milioane lei, textile și covoare – 29,3 milioane lei, bucătărie – 22 milioane lei, dormitory – 17,1 milioane lei, baie – 4,9milioane lei.