Industria auto, cea mai nouă lecție de la unguri: ce se întâmplă în țara vecină

de: Andrei Tilimpea
25 01. 2022

Ungaria a investește în industria auto și reușește să atragă un producător de talie mondială.

Kamaz, cea mai mare companie rusească din domeniul auto, va dezvolta în Ungaria mașini electrice și ar putea ajunge să construiască în țara vecină României până la 32.000 de automobile electrice pe an.

„Centrul de cercetare şi dezvoltare al celui mai mare producător rus de autovehicule îşi va începe activitatea, anul acesta, în Ungaria, cu 65 de ingineri de înaltă calificare”, se arată în comunicatul Ministerului ungar al Inovaţiei şi Tehnologiei.

În document se subliniază că, în decurs de doi ani, se va dubla numărul specialiştilor care se vor ocupa de electromobilitate în centrul din Ungaria al companiei, care va ajunge astfel la capacitatea completă a personalului. De la mijlocul deceniului, compania va putea aduce în Ungaria şi linii de producţie.

Negocierile dintre ITM şi Kamaz au început în vara anului trecut, în vederea stabilirii unei cooperări bilaterale în domeniul industriei vehiculelor electrice.

Cooperarea planificată se va putea desfășura în două etape. Prima fază se va concentra pe cercetarea şi dezvoltarea comună. Partea ungară va ajuta la formarea echipei de ingineri, încurajând parteneriatele universitare şi industriale şi oferind un mediu de clasă mondială pentru testare. Centrul de cercetare şi dezvoltare din Ungaria va putea oferi, până în anul 2024, 130 de locuri de muncă pentru specialiști, se mai arată în comunicat.

Ungaria un nou pas în fața României

În faza a doua va urma construcția și punerea în funcțiune a liniilor de producție, unde partenerul ungar va propune locația. Astfel, din anul 2025, aproximativ 32.000 de vehicule electrice vor fi construite pe an.

Potrivit planurilor, până în anul 2030, fabrica din Ungaria își va putea mări producția de aproximativ 10 ori. Pentru a pune în practică aceste idei, părțile vor înfiinţa o societate mixtă.

Grupul Kamaz este cea mai mare companie de autovehicule din Rusia şi una dintre primele 20 din lume care produce camioane grele. Numai din camioane oferă peste 60 de modele, dar mai produce şi remorci, autobuze şi motoare. Produsele grupului sunt utilizate în peste 80 de ţări. În anul 2018, Kamaz a început şi producţia de serie a autobuzelor electrice.

Scrisoarea de intenţie a fost semnată, în numele Grupului, de Igor Povarazdnyuk, directorul general al KAMA PSC, precizează comunicatul ITM.

Din partea ungară, László Palkovics, ministrul Inovaţiei şi Tehnologiei, a contrasemnat scrisoarea de intenţie.

„Producţia de autovehicule este un sector cheie pentru creşterea economică, performanţa industrială, ocuparea forţei de muncă şi a exportului autohton. Prin urmare, este în interesul Ungariei să-şi consolideze capacităţile în toate domeniile sectorului pentru un viitor sustenabil, care în mai multe privinţe trece prin schimbări radicale. În dezvoltarea autovehiculelor complet electrice vom prinde o poziţie avantajoasă cu pista de testare ZalaZONE şi cu capacitatea de producţie de vârf din Europa în ce priveşte bateriile. KAMAZ are o experienţă de jumătate de secol în acest domeniu industrial. În urma cooperării, sediul lor din Budapesta va putea deveni un centru important de distribuţie pentru vânzările în Europa”, a spus el.