Hyundai își schimbă strategia: ce decizie a luat din cauza crizei din industrie

de: Andrei Tilimpea
25 10. 2022

Hyundai se va concentra pe modele de lux, SUV-uri și vehicule electrice pentru a crește profitul, chiar dacă inflația și prețurile ridicate ale materiilor prime persistă.

Hyundai a declarat că se va concentra pe modele de lux, SUV-uri și vehicule electrice pentru a obține ceea ce se așteaptă să fie câștiguri record în acest an, chiar dacă provocări precum inflația și prețurile fluctuante ale materiilor prime persistă.

În timp ce întreruperile lanțului de aprovizionare continuă să alimenteze incertitudinea, iar volatilitatea monedei și costurile de marketing mai mari în fața unei concurențe mai dure vor fi o povară, deficitul global de cipuri ar trebui să scadă în al patrulea trimestru, a declarat Hyundai.

Compania a spus că se va „concentra pe redresarea vânzărilor” printr-un plan care „își va îmbunătăți mixul de produse cu SUV-uri și modele de lux”.

Sedanul său emblematic Grandeur, numit Azera pe piețele din afara Coreei, este la mare căutare după lansarea sa în această lună și va contribui la stimularea vânzărilor interne, a spus Hyundai. Mașina complet electrică Ioniq 6, care a fost introdusă în Coreea în trimestrul al treilea, se vinde bine, de asemenea, se spune.

„Adăugând provizioanele la profitul operațional, veți descoperi că Hyundai se descurcă destul de bine”, a spus Koh Tae-bong, șeful de cercetare la HI Investment & Securities din Seul.

Profitul operațional pentru cele trei luni până în septembrie a fost de 1,07 miliarde de dolari. Vânzările au crescut cu 31% față de un an anterior, la 26 de miliarde de dolari. Profitul operațional a scăzut cu 3,4% față de anul precedent, în timp ce venitul net a scăzut cu 5,1%. Fără provizioane, profitul operațional a depășit 2 miliarde de dolari, a spus compania.

Hyundai și-a redus obiectivul de vânzări pentru 2022 la 4,01 milioane de vehicule de la 4,32 milioane și, de asemenea, și-a redus investiția planificată pentru anul la 6 miliarde de dolari de la 6,5 miliarde de dolari.

Vânzări de vehicule electrice

Hyundai și afiliatul său Kia au declarat săptămâna trecută că vor rezerva un total de 2 miliarde de dolari  pentru câștigurile din trimestrul al treilea din cauza costurilor legate de motoarele Theta.

Mai mulți proprietari decât se așteptau au cerut motoare de înlocuire în timpul pandemiei, mai degrabă decât să cumpere mașini noi, crescând costurile de garanție, au spus producătorii auto.

Problema ar putea afecta prețurile acțiunilor companiilor pe termen scurt, a scris analistul Nomura Angela Hong într-o notă din 20 octombrie.

Hyundai a declarat că vânzările sale de vehicule electrice au crescut cu mai mult de 27% față de un an anterior, până la aproximativ 52.000 de unități, reprezentând 5,1% din volumul total al vânzărilor. În ciuda prevederilor și provocărilor precum inflația și incertitudinea geopolitică, Hyundai se așteaptă la rezultate record în acest an, se arată în comunicat.

Producătorul auto și-a crescut obiectivul de vânzări de vehicule electrice pentru 2023 cu 40%, până la aproximativ 300.000 de unități, Ioniq 6 reprezentând aproximativ 20% din aceste vânzări anul viitor.

Hyundai a mai spus că ia în considerare investiția într-o societate mixtă pentru a produce baterii în SUA.