Dacia Spring se luptă de la egal cu Tesla și Renault: cifre spectaculoase

de: Andrei Tilimpea
20 01. 2022

Mașina ajută marca Renault să crească vânzările într-un an dificil.

Vânzările Dacia au crescut cu 3% în 2021, o creștere care poate fi atribuită în mare parte noului model Spring. Micuța mașină este asamblată în China și este cel mai puțin costisitor vehicul complet electric de pe piața europeană.

Începând cu luna martie au fost înregistrate 27.876 de Spring, cu 46.000 de comenzi de atunci, a declarat Dacia.

Spring a fost vândut mai întâi către serviciile de închiriere pe termen scurt, apoi către clienții cu amănuntul în al treilea trimestru. Este disponibil și ca vehicul comercial mic, cu bancheta din spate demontată.

Directorul de vânzări și marketing Dacia, Xavier Martinet, a spus că 80% din vânzări au fost către cumpărători privați, în ciuda concentrării devreme pe flotele de închiriere, un procent care este în concordanță cu Dacia în general. Brandul „valoare pentru bani” și-a păstrat marjele evitând canalele de vânzare mai puțin profitabile.

Principala atracție pentru cumpărătorii Dacia este prețul, până la 17.000 de euro, fără stimulente, într-un moment în care majoritatea vehiculelor electrice se vând cu peste 30.000 de euro în Europa.

Cu stimulente, un model de bază Spring costă mai puțin de 13.000 de euro în Franța și 11.000 de euro în Germania. Este doar 8.250 de euro în România.

Combinat cu costurile reduse de funcționare, iar Spring satisface nevoile cumpărătorilor de mini-mașini sau segmentul A, a declarat Martinet. Cercetările Renault au arătat că proprietarii de mini-mașini au condus în medie 31 de km pe zi, iar datele de la proprietarii Spring arată că aceștia conduc între 20 și 40 de km pe zi și se încarcă o dată sau poate de două ori pe săptămână.

Spring are o autonomie de 230 km pe ciclul de testare mixt WLTP.

Drum lung spre Europa

Spring a avut un drum sinuos spre Europa. A făcut prima sa apariție în 2015 în India sub numele de Kwid, o mașină robustă cu motor pe benzină, cu garda la sol mare pentru a face față drumurilor accidentate ale țării.

În 2018, a câștigat o a doua viață în China ca vehicul complet electric vândut de o serie de companii partenere Renault-Nissan sub diferite nume, inclusiv ca Renault K-ZE. Grupul Renault a decis să-l aducă în Europa ca Dacia.

„Spring răspunde cu adevărat nevoilor clienților noștri din acest segment”, a spus Martinet. Franța, România, Italia și Germania sunt principalele piețe ale Spring, a adăugat el, menționând că toate oferă stimulente mari pentru vehiculele electrice. Nu este încă disponibil pe toate piețele europene.

În Franța, Spring a fost a 36-a cel mai bine vândut mașină în 2021, cu 11.386 de vânzări, dar s-a comparat favorabil cu principalele vehicule electrice precum Renault Zoe, 23.573 de vânzări și Tesla Model 3, 24.911 de vânzări.

A reușit chiar să concureze cu mini-mașinile cu ardere internă din Franța. Renault Twingo a fost de departe cel mai bine vândut, cu 29.111 vânzări, dar Spring a fost chiar în spatele Toyota Aygo nr. 3 și Peugeot 108 nr. 3 și înaintea lui Citroen C1.

Martinet a spus că 80 la sută dintre cumpărătorii modelului electric sunt noi pentru brand, o rată de „cucerire” mai mare decât cea de 60 la sută pentru Dacia în general.

„Ne permite să ne adresăm clienților care ar putea să nu fi cumpărat o Dacia înainte”, a declarat acesta.

De asemenea, Spring ajută Dacia, care nu are alte vehicule electrice sau nici măcar motopropulsori hibride, să-și atingă obiectivele de emisii de CO2, a spus Martinet. Primul hibrid Dacia va apărea în 2023 ca opțiune pentru viitorul crossover Jogger.

Grupul Renault a declarat că își va atinge obiectivele UE de emisii pentru 2021 și va evita sancțiunile.