Clienții unui lanț de cafenele de Canada, „cumpărați” cu o cafea, fără voia lor: cum vrea Tim Hortons să-și spele păcatele cu „2 lei”
Gigantul canadian Tim Hortons le oferă clienților afectați de ultima sa „boacănă” o cafea caldă și produse de patiserie, în regim gratuit.
Știrea vine ca o concluzie a unuia dintre cele mai bizare scandaluri de colectare a datelor, din ultimii ani.
„Suntem încântați că am ajuns la o înțelegere, sub aprobarea Curții, în cele patru procese colective din Quebec, British Columbia și Ontario care implică aplicația Tim Hortons. Ca parte a acordului de soluționare propus, utilizatorii de aplicații eligibili vor primi o băutură caldă gratuit, dar și un produs patiserie”, a declarat Tim Hortons pentru Motherboard, într-un e-mail. „Toate părțile sunt de acord că aceasta este o înțelegere echitabilă și așteptăm cu nerăbdare decizia Curții Superioare din Quebec cu privire la propunere. Suntem încrezători că, în așteptarea aprobării acordului de către instanța din Quebec, instanțele din Columbia Britanică și Ontario vor recunoaște acordul”, se mai menționează.
Tim Hortons a trimis e-mail-uri tuturor celor afectați de aplicația sa
Un e-mail trimis utilizatorilor afectați și postat pe Twitter de James McLeod vineri spune cam așa: „Primiți acest e-mail în legătură cu o propunere de soluționare, sub rezerva aprobării Curții, a unui proces național de acțiune colectivă care implică aplicația Tim Hortons și colectarea de date de geolocalizare între 1 aprilie 2019 și 30 septembrie 2020”.
E-mailul specifică că o singură cafea caldă gratuită are valoarea de 6,19 dolari plus taxe, iar produsul de patiserie costă 2,39 dolari.
„Tim Hortons a întrecut clar limita strângând o cantitate imensă de informații extrem de sensibile despre clienții săi. Monitorizarea oamenilor a fost o formă inadecvată de supraveghere. Acest caz evidențiază încă o dată daunele care pot rezulta din tehnologiile prost concepute, precum și necesitatea unor legi viabile privind confidențialitatea pentru a proteja drepturile canadienilor”, a declarat Daniel Therrien, comisarul pentru confidențialitate al Canadei, într-o declarație.
În mod evident, este bine că s-a găsit o soluție, însă dacă privim această situație în detaliu, vom observa că ea pare mai mult o bătaie de joc la adresa clienților, decât o metodă de remediere.
Cu o cafea nu se face primăvară.