Ce beau românii, de Crăciun și Revelion: vinul a fost detronat

de: Iulia Kelt
05 12. 2022

Sărbătorile de iarnă vin peste noi cu pași repezi și, din ce în ce mai mulți români încep să se gândească la vacanțe, dar și la mâncare sau băutură.

Fie că vorbim despre o masă în familie, una la restaurant sau poate o întâlnire cu gașca de prieteni, nu ai cum să nu bei un pahar „de ceva”. Dacă nu de Crăciun și Revelion, atunci când?

Așadar, conform unui studiu recent, se pare că există o anumită băutură în România care a devenit regele sărbătorilor, pe mesele concetățenilor noștri. În mod sigur, nu va fi întocmai cea la care te așteptai.

Băutura preferată a românilor de sărbători

Potrivit unui studiu realizat de Cognition, atunci când vorbim despre băuturile alcoolice, cea mai apreciată de români, în această perioadă din an, este berea. 48,3% au răspuns că vor achiziționa bere de Crăciun și Revelion – iar asta în ciuda faptului că este asociată, în general, cu vara. Însă, în mod evident, prețul contează, printre altele.

Cât despre branduri, situația stă în felul următor: Ursus (18,7%), Timișoreana (17,75%), Tuborg (17,1%), Heineken (16,5%) și Beck’s (13,1%)

Pe locul doi se află vinul, adică alegerea psihologică care ar trebui să fie evidentă pentru anotimpul rece (35%), dar nu este.

Pe podium se află și șampania, cu 15,1%, băutură alcoolică urmată îndeaproape de spirtoase, cu 10,4% – Jack Daniel’s (13,1%), J&B (11,8%), Ballantine’s (5,6%) și Johnnie Walker (5,4%), în ceea ce privește whiskey. La vodka: Stalinskaya (10,6%), Absolut (8,8%) și Finlandia (5%).

Cât despre băuturile fără alcool, pe primul loc se află cafeaua, cu 84% dintre respondenți, după care se clasează apa plată și carbogazoasă, băuturile răcoritoare, iar pe ultimul loc ceaiul.

Referitor la branduri, situația stă în felul următor: Jacobs conduce detașat clasamentul la capitolul cafea, cu 23,6%, fiind urmat de Nescafe – 15,8% și Lavazza -13,2%.

Borsec este liderul absolut în topul apelor minerale, cu 30%, în timp ce pe locurile 2 și 3 găsim Dorna, cu 24,7% și Bucovina – 2,1%), iar în ce privește brandurile de băuturi răcoritoare, Coca-Cola conduce cu 32,3%, urmată de Pepsi, cu 28,7% și Fanta, cu  21.9%.