Cât costă viața lui Mark Zuckerberg: cheltuielile cu securitatea au asociat prețul exact
Mark Zuckerberg este șeful Meta, compania mamă din spatele Facebook, Instagram, Oculus. În același timp, este unul dintre cei mai protejați oameni de pe planetă, cu niște costuri fabuloase asociate securității sale.
Cu toții știm că Facebook și Instagram sunt niște platforme periculoase atât pentru societate, în ansamblul ei, cât și pentru fiecare individ, mai ales pentru adolescenți și, în special, fete. În acest context, nu ar trebui să vină ca o surpriză majoră faptul că Zuckerberg este unul dintre cei mai ”vânați” oameni din lume, de aici și nevoia pentru costuri aproape absurde cu menținerea sa în siguranță.
Mark Zuckerberg, mai protejat decât Jeff Bezos sau Sundar Pichai
Meta a plătit în 2021 de zece ori mai mult pentru securitatea personală a lui Mark Zuckerberg decât a făcut-o Amazon pentru securitatea lui Jeff Bezos. Sumele sunt fabuloase, iar analiza documentelor care certifică această realitate uimitoare a fost realizată de Bloomberg.
Ca referință, pentru ca Mark Zuckerberg să rămână imun la amenințările cu moartea pe care le primește probabil regulat, gigantul pe care îl conduce a cheltuit în 2021 nu mai puțin de 15,2 milioane de dolari. Această sumă a fost doar pentru el personal, atât. Siguranța familiei Zuckerberg s-a reflectat și ea în cheltuieli adiționale cu securitatea de 10 milioane de dolari, în timp ce 1,6 milioane de dolari au fost cheltuiți cu transportul șefului Facebook folosind avionul său personal. Ca pachetul să fie complet, aceste sume cresc în fiecare an. Chiar și în pandemie, securitatea sa a fost mai scumpă cu 6% decât în anul anterior.
Ca și comparație, Google a plătit pentru securitatea CEO-ului Sundar Pichai aproximativ 4,3 milioane de dolari, pe când Amazon cheltuie doar 1,6 milioane de dolari cu securitatea fondatorului Jeff Bezos. Pe locul 2, în topul costurilor de securitate pentru șefii companiilor de tehnologie, se află COO-ul Facebook, Sheryl Sandberg, cu aproape 9 milioane de dolari, de două ori mai mult decât șeful Google. În contextul în care reputația negativă a Facebook și Instagram nu pare să plece nicăieri, doar să se amplifice de la un an la altul, cifrele de mai sus nu vor face decât să meargă și ele în sus.