Bula imobiliară din România se mută pe litoral: noul pariu al dezvoltatorilor nu e în Mamaia sau Năvodari
Deși infrastructura din România este egală cu zero, iar un drum până pe litoralul Mării Negre vine cu un stres teribil, dezvoltatorii imobiliari se aruncă la un nou pariu greu de justificat și, desigur, cu costuri fabuloase.
În doar câțiva ani, în stațiunile Mamaia și Năvodari, s-au construit peste 50.000 de apartamente și camere de hotel. Acum, focusul dezvoltatorilor tinde să se mute către stațiunile din sudul litoralului prin proiecte imobiliare mixte evaluate la aproximativ 250 de milioane de euro. Ținta constă în stațiunile Neptun, Jupiter, Venus, Saturn și Olimp. Dacă se aliniază planetele investitorilor, iar românii vor fi dispuși să se arunce la cheltuieli pe măsură, ar trebui să vedem un val masiv de noi hoteluri, apartamente, restaurante și alte facilități turistice, conform unei analize realizate de firma de consultanță Frames.
Apartamentele la suprapreț ale românilor, pe litoral
,,Dezvoltarea imobiliară semnificativă, evidenţiată de cele peste 100 de proiecte şi de planurile investiţionale cifrate la aproape 250 de milioane de euro pentru următorii ani, poziţionează această zonă drept una dintre cele mai dinamice platforme de business din România’’, spune Adrian Negrescu, managerul Frames. Oficialul face referire la zona de sud a litoralului românesc, departe de Mamaia și Năvodari.
Partea bună este că astfel de inițiative vor creștere semnificativ economia zonei. De la furnizori de materiale de construcții și utilități, până la comerț, servicii și angajări masive, toate sunt pe lista posibilelor beneficii.
,,Aceste tipuri de proiecte sunt menite să determine o ieşire din zona sezonieră a litoralului românesc, să îl transforme într-o dezvoltare urbanistică şi mai ales turistică all season, cu efecte directe în creşterea economică la nivel local’’, adaugă Negrescu. Această concluzie se bazează pe faptul că, pe lângă numeroasele proiecte imobiliare, în zonă există deja peste 70 de proiecte de dezvoltare ale unor rețele de magazine, restaurante, spații de relaxare.
Majoritatea dezvoltatorilor refuză la această oră să vorbească despre o bulă imobiliară în România. Ei insistă pe faptul că 2021 a fost cel mai bun an pentru investiții imobiliare, cu un volum de peste 690.000 de locuințe achiziționate. Problema este că încă din ultimele trei luni ale anului trecut, ritmul achizițiilor a scăzut brusc. În 2022, pentru ca un român să facă astfel de investiții, nu ajută nici condițiile mai stricte de creditare ale băncilor, nici inflația sau războiul din Ucraina.