Black Friday 2022 – nu te lăsa păcălit, top reguli de care să ții cont, ca să nu cazi în plasa escrocheriilor

de: Mădălina Bahrim
01 11. 2022

Black Friday este, pentru unii români, cea mai așteptată perioadă de cumpărături de peste an. Este momentul ideal să facem achiziții la preț redus, iar anul acesta s-ar putea să stabilească noi recorduri, dat fiind faptul că mulți dintre noi caută promoții, pe fondul scumpirilor.

Dacă te numeri printre cei ce așteaptă cu sufletul la gură Black Friday 2022, nu te entuziasma prea tare, fiindcă există riscul să renunți la vigilență și să te transformi astfel în victima ideală pentru unii comercianți ce abia așteaptă să-ți ia banii pe nedrept.

Desigur, nu toată lumea caută să te păcălească în această zi, cele mai multe magazine au promoții reale, iar Black Friday chiar poate fi o oportunitate de cumpărături ieftine, dar ca sa fie așa trebuie să ții cont de câteva reguli de bază. Care sunt ele? Ne detaliază Protecția Consumatorilor ce aspecte nu trebuie să scapi din vedere, pentru a nu transforma sezonul reducerilor în greșeala vieții tale.

Black Friday 2022 – la ce să fii atent, ca să nu pici în capcana falselor reduceri

„Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri şi a le fi respectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze şi să acorde atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este Black Friday.

De asemenea, recomandăm verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică care a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele electronice.

Pentru cumpărături avantajoase în perioada ofertelor de Black Friday, citiţi cu atenţie caracteristicile produsului şi verificaţi dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor dumneavoastră”, a scris directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, într-o postare pe Facebook.