Black Friday 2022, în sume exacte: câți bani au românii de oferte ”adevărate”, avertismentul experților
Se pare că românii noștri au planuri mari de cumpărături, în perioadele de mari reduceri care ne bat la ușă.
Mai bine de un sfert dintre români vor lua parte la promoțiile de Black Friday și Cyber Monday. Promoțiile sunt printre dorințele cele mai arzătoare ale românilor, probabil pe fondul scumpirilor accentuate din ultima perioadă, tot mai mulți dorindu-și să pună mâna pe produse mai ieftine.
În clasamentul european conducem detașat la intenția de cumpărare. În timp ce doar 18% dintre europeni vor face cumpărături cu ocazia zilei de Vinerea Neargă sau Cyber Monday, la noi intenția este de 26%.
Ai crede că românii țin banii la saltea pentru zile negre, mai ales că ne bate iarna la ușă și am putea fi surprinși de facturi mai mari la energie și gaz, dar și de scumpiri pe piața alimentară. Ei bine, nu este deloc așa!
Ne place să facem cumpărături și nu renunțăm la această plăcere nici în această perioadă în care foarte mulți dintre noi o ducem greu din punct de vedere financiar, cu o putere de cumpărare diminuată semnificativ.
„La nivel european, 18% din respondenţi au declarat că vor profita de reducerile de Black Friday şi Cyber Monday din acest an. România conduce detaşat la intenţia de cumpărare pe continent: 26% dintre români intenţionează să profite de reduceri, urmaţi de consumatori din Polonia (18%), UK (18%), Austria (16%) şi Elveţia (13%)”, arată o analiză Teads.
Românii nu se uită la bani. Cui îi mai pasă de facturi? O dată în an e Black Friday
Referitor la bani, se pare că sumele vor fi consistente, dacă ținem cont de faptul că suntem lideri europeni și din perspectiva în care planificăm achiziții mai mari decât anul trecut. În mod logic, și sumele alocate cresc, în pofida dificultăților economice din prezent. Marii retaileri, atât online cât și fizici, planifică vânzări colosale, dar rămâne de văzut care vor fi datele concrete, la finalul campaniei de reducere.
„Interesul cumpărătorilor pentru anumite categorii de produse este egalat, ba chiar potenţat de abordarea strategică şi atenţia pe care advertiserii o acordă comunicării din această perioadă.
Pe măsură ce branduri din industrii diferite vor aborda în mod creativ oportunitatea de comunicare creată în jurul Black Friday-ului, posibil să vedem nişte schimbări în topul preferinţelor românilor, precum şi în atitudinea celor nehotărâţi.
Spre exemplu, campaniile marilor retaileri au potenţial să influenţeze intenţia de cumpărare a consumatorilor, mai ales atunci când merg dincolo de raft şi pun accentul pe partea de teasing/ informare despre ce urmează”, declară Doina Radicof, Sales Director Teads România.
Ce plănuim să cumpărăm? Studiul cuprinde și cele mai importante categorii de produse preferate de românii adepți ai perioadelor de reduceri 39% dintre respondenți vor face achiziții din zona Technology & Electronics – aceasta fiind cea mai populară. Desigur, poate fi o oportunitate bună să-ți schimbi frigiderul, televizorul, mașina de spălat sau telefonul, într-un moment în care poți avea șansa de a economisi sute sau, cine știe, poate chiar mii de lei!
Studiul a cuprins 1.879 de respondenţi din 15 ţări și a fost realizat prin chestionare livrate cu ajutorul platformei Teads. Desigur, respondanții au fost și din țara noastră.
Experții în e-commence atrag atenția oamenilor să fie atenți și precauți, indiferent că aleg să facă shopping în magazinele fizice sau online. Verifică termenii și condițiile înainte de a plasa o comandă online, verifică recenziile pentru respectivul magazin și nu face achiziții impulsive. Analizează, înainte de toate, dacă ai o reală nevoie de produsul respectiv!