Alertă pentru șoferii din România: se schimbă vârsta pentru permisul de conducere, ce trebuie să știi
Modificare importantă în ceea ce privește obținerea permisului de conducere.
Parlamentarii au votat scăderea vârstei minime de obţinere a permiselor de conducere pentru categoriile C și CE, de la 21 de ani la 18 ani, și pentru categoriile D și DE, de la 24 de ani la 21 de ani, ca soluție la penuria de șoferi profesioniști. Limitele de vârstă stabilite pentru obținerea permisului pentru diverse categorii țineau cont până acum de maturitatea persoanei solicitante și acumularea unei minime experiențe la volan cu o mașină obișnuită.
În prezent, 17 ţări din Europa au introdus deja astfel de modificări privind vârsta minimă pentru categoriile C, CE, respectiv D, DE. Printre aceste ţări se numără Austria, Germania, Danemarca, Estonia, Franţa, Grecia, Croaţia, Ungaria, Irlanda, Lituania, Olanda, Polonia, Cehia, Portugalia, Slovenia, Suedia și Marea Britanie.
”Veşti bune din Parlament pentru transportatori! Partidul Naţional Liberal are soluţia pentru combaterea deficitului de forţă de muncă al conducătorilor profesionişti din România. Am scăzut vârsta minimă de obţinere a permiselor de conducere pentru categoriile C, CE si D, DE. Legea a fost aprobată astăzi de către Parlament prin proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice”, a anunţat Alina Gorghiu, preşedintele interimar al Senatului.
Mai mult o nevoie
Ea a precizat că „Guvernul condus de PNL, ca iniţiator, şi-a propus să vină în ajutor cu o soluţie reală la actuala lipsă de pe piaţa de muncă a şoferilor profesionişti, răspunzând în acelaşi timp nevoilor urgente ale companiilor de transport rutier din România în conformitate şi cu cerinţele Uniunii Europene”.
”Industria Transporturilor Rutiere din România traversează de mulţi ani o criză a conducătorilor auto profesionişti. Aceasta s-a acutizat şi pe fondul instabilităţii provocate de pandemia COVID, războiul din Ucraina, dar şi de începerea aplicării Pachetului de Mobilitate 1. România se află printre ţările cele mai afectate, deficitul estimat de şoferi profesionişti fiind de aproximativ 71.000 de posturi. Noile prevederi legislative sunt în conformitate cu legislaţia europeană prin care au fost stabilite dispoziţii derogatorii de la vârstele minime pentru respectivele categorii de vehicule prin DIRECTIVA (UE) 2018/645 a Parlamentului European şi a Consiliului din 18 aprilie 2018. Până la 23 mai 2020, statele membre ale Uniunii Europene au avut obligaţia să pună în aplicare actele cu putere de lege şi actele administrative necesare pentru a se conforma directivei”, a mai arătat senatoarea.