Aeroportul Otopeni a închis temporar o parte din ghișeele de check-in. Recomandări pentru pasageri
Începând de luni, 10 octombrie, Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni închide, pe rând, câte una dintre cele două „insule” de check-in din aerogară (fiecare având 52 ghișee). Celelalte două insule din zona nouă a aerogării vor funcționa la capacitate maximă, transmite Compania Națională Aeroporturi București S.A. Măsura face parte din procesul de modernizare a echipamentelor de procesare a bagajelor de cală pe fluxul de plecări.
Aeroportul Otopeni, decizie care îi afectează pe pasageri
Conducerea aeroportului Otopeni îi sfătuieşte pe pasageri să vină cu trei ore înainte de îmbarcare, deoarece numărul ghişeelor de check-in se reduce drastic. Decizia face parte din procesul de modernizare a echipamentelor de procesare a bagajelor de cală pe fluxul de plecări.
Contractul, în valoare de 21 milioane euro, este valabil doi ani și va asigura înlocuirea sistemului de procesare a bagajelor de cală din aerogara veche Plecări. Sistemul, în funcțiune de aproape două decenii, include atât zona check-in, caruselele de bagaje și benzile transportoare aferente, cât și echipamentele de control automat de securitate al bagajelor de cală, explică reprezentanții companiei.
Lucrări de modernizare la fluxul de plecări
La finalizarea lucrărilor de modernizare, capacitatea de procesare a bagajelor pe fluxul de plecări va crește cu 40%. De asemenea, vor fi disponibile 12 ghișee „self service drop off”, care permit pasagerului să-și depună singur bagajul de cală, fără a mai apela la ghișeul de check-in.
Intervalul de timp mai dificil pe parcursul derulării proiectului este octombrie 2022 – august 2023, în care capacitatea va fi redusă cu 25%. După înlocuirea echipamentelor din prima zonă de check-in, capacitatea va reveni la 100%, urmând ca, după înlocuirea celor din a doua zonă, capacitatea totală să atingă 140% față de cea actuală.
Sfaturi cheie pentru pasageri
Compania Națională Aeroporturi București, în colaborare cu agenții de handling și celelalte entități implicate, pune în aplicare măsuri speciale astfel încât, printr-o programare și utilizare eficientă a infrastructurii disponibile, să se evite crearea de neregularități în operarea curselor aeriene și, implicit, să se minimizeze orice disconfort pentru pasageri.
În acest sens, pasagerii sunt sfătuiți să se prezinte la aeroport cu trei ore înainte de ora programată pentru zbor și să efectueze fără întârziere toate formalitățile premergătoare călătoriei (check-in, control de securitate, control de frontieră).
Gestionarea bagajelor a devenit o problemă majoră în aeroporturi, în mare parte din cauza lipsei de personal. În pandemie, călătoriile au fost limitate drastic, iar angajații au fost concediați. Odată ridicate restricțiile COVID, zborurile au reînceput în forță, dar operatorii s-au trezit că nu mai fac față cererii mari.