Adevărata provocare pentru Volkswagen: producția de baterii, de ce

de: Andrei Tilimpea
30 06. 2022

Acordul UE de a elimina treptat mașinile cu motor cu combustie în puțin peste 12 ani este o provocare, dar un obstacol mai descurajant va fi producerea de baterii suficiente pentru a alimenta mașinile electrice necesare, a declarat un director executiv Volkswagen.

Comentariul a fost făcut după ce țările Uniunii Europene au încheiat acorduri cu privire la propunerile de legi pentru combaterea schimbărilor climatice dimineața miercuri, inclusiv unul care impune ca mașinile noi vândute în bloc să emită zero CO2 din 2035.

Acest lucru ar face imposibilă vânzarea de mașini cu motor cu ardere internă.

Comisia Europeană propusese pentru prima dată pachetul vara trecută, care vizează reducerea emisiilor cauzate de încălzirea planetei în acest deceniu, dar acordul de peste noapte face probabil ca propunerea să devină lege a UE.

„Este un obiectiv provocator. Credem că este realizabil”, a declarat directorul financiar al VW Arno Antlitz pentru Reuters.

„Cel mai provocator subiect nu este creșterea fabricilor de mașini. Cel mai provocator subiect va fi creșterea lanțului de aprovizionare cu baterii”.

VW a declarat că va înceta să vândă mașini cu motor cu combustie în regiune până la data țintă, dar unii producători de automobile mai în urmă în cursa pentru dezvoltarea vehiculelor electrice, cum ar fi Toyota, ar putea avea dificultăți să-l îndeplinească.

Obținerea unui stoc suficient

Principalii producători de automobile s-au întrecut pentru a asigura aprovizionarea cu celulele bateriei, dar găsirea unor materii prime suficiente pentru baterii poate fi o problemă mai mare.

Eșecul de a obține provizii adecvate de litiu, nichel, mangan sau cobalt ar putea încetini trecerea la vehiculele electrice, ar putea face aceste vehicule mai scumpe și ar putea amenința marjele de profit ale producătorilor de automobile.

Directorul executiv al Stellantis, Carlos Tavares, a declarat că se așteaptă ca o penurie de baterii EV să afecteze industria auto în 2024-2025, deoarece producătorii încearcă să crească vânzările de EV în timp ce construiesc noi fabrici de baterii.

Tavares a spus că decizia UE „nu este o surpriză pentru noi… deci pentru noi nu este o veste bună, nici o veste proastă, este exact presupunerea pe care o avem în planul nostru”. Acest plan prevede ca Stellantis să vândă numai vehicule electrice în Europa până în 2030.

Tavares a fost în Tremery, Franța, pentru a anunța planurile de a accelera producția de motoare electrice la o uzină care a fost ani de zile cea mai mare operațiune de producție de motoare diesel din lume.

Propunerea din 2035 este concepută astfel încât, teoretic, orice tip de tehnologie auto, cum ar fi hibridele sau mașinile care funcționează cu combustibili durabili, ar putea să o respecte, atâta timp cât înseamnă că mașina nu are emisii de dioxid de carbon.

Evaluarea din 2026 a Comisiei ar evalua ce progrese tehnologice au fost înregistrate în mașinile hibride pentru a vedea dacă acestea pot îndeplini obiectivul pentru 2035.