2021 a fost anul importului: ce arată datele INS despre înmatriculările din anul precedent

de: Andrei Tilimpea
07 02. 2022

Date interesante despre piața înmatriculărilor din România în 2021.

Înmatriculările de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 16,8% în trimestrul IV 2021 față de trimestrul IV 2020, la 126.711 vehicule, în timp ce ponderea înmatriculărilor de autoturisme importate second hand a fost de 73,3%, în creștere cu 1,6 puncte procentuale față de același trimestru al anului 2020, arată datele publicate de Institutul Național de Statistică (INS).

Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate scăderi la toate categoriile astfel: la categoria autocamioane, inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale cu 20,1%, la categoria remorci ṣi semiremorci cu 15,3% ṣi la categoria autotractoare cu 5,3%. Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣtere la categoria autotractoare cu 52,1% ṣi scăderi la categoria remorci, semiremorci cu 7,1% ṣi la categoria autocamioane, inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale cu 0,8%.

Față de trimestrul III 2021, în trimestrul IV 2021, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat o scădere cu 16,2% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, iar înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, scădere cu 13,7%.

Înmatriculările de vehicule second-hand au crescut

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului IV 2021, în proporție de 57,6%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 11,9%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,2%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,5% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 29,6% au fost clasificate Non-Euro.

Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 30,1%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 34,1%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 26,0% au fost clasificate în norma Non-Euro.