Cifrele care-ți arată cum se bat Youtube și Netflix pentru ”a fura” audiența televiziunii clasice
YouTube se pregătește să se bată cu Netflix la capitolul venituri, iar acest lucru e inclusiv meritul pandemiei.
Pandemia i-a ținut pe oameni în case și i-a făcut să consume extrem de mult conținut online. Au profitat, evident, platformele de streaming video și audio, în frunte cu Netflix. Platforma a fost preferată pentru filme și seriale, dar pentru alt tip de conținut, oamenii s-au dus spre YouTube.
Mulți artiști rămași fără concerte și activitate offline s-au dus spre YouTube, iar asta se vede în încasări. Platforma se pregătește să anunțe venituri anuale aproape similare cu cele obținute de Netflix.
Ceea ce este un pas uriaș.
Succesul YouTube, umflat de pandemie
Platforma deținută de Google este, fără îndoială, cea mai mare platformă video din lume. Dar veniturile nu erau chiar unele colosale. Doar că lucrurile s-au schimbat odată cu pandemia. Dacă YouTube va continua să crească în același ritm, atunci ar putea egala Netflix la capitolul venituri, la final de an.
După primele trei luni, bilanțul pentru platforma parte din grupul Alphabet arată cam așa: 6 miliarde de dolari venituri din publicitate (față de 4 miliarde, aceeași perioadă a anului trecut) – adică o creștere de 49%.
E o rată de creștere dublă față de cea înregistrată de Netflix – care a avut o creștere de venituri de doar 24%, prin raportare trimestru la trimestru.
Dacă își păstrează linia de creștere în același ritm până la sfârșitul anului, atunci YouTube ar putea ajunge la 30 de miliarde de dolari venituri pe tot anul. Pentru 2021, Netflix se așteaptă, potrivit estimărilor făcute de specialiști, la venituri de 29,7 miliarde de dolari. Deci fix cam pe acolo, chiar mai puțin decât platforma deținută de Google.
Umăr la umăr, împotriva televiziunii clasice
Un raport recent Pew arată că YouTube a fost, de departe, marele câștigător de pe urma pandemiei: rata de utilizare în rândul adulților din SUA a crescut de la 73% în 2019 la 83% în 2021.
Cele două platforme au business-uri diferite, e drept: Netflix câștigă din abonamente, în timp ce YouTube se bazează pe reclame (deși are și diverse planuri de abonament, aceste date nu-s făcute publice și-s irelevante în contextul total). Doar că YouTube are de partea lui orele petrecute de utilizatori pe platformă.
La nivel mondial, utilizatorii YouTube petrec zilnic, în medie, 1 miliard de ore pe platformă. Pe Netflix, aceeași medie arată undeva la 400 de milioane de ore.
Cele două companii au totuși ceva extrem de important în comun, care le asigură creșterea pe viitor: fură din publicul tradițional de televiziune. Și asta nu face decât să le ajute să prospere în continuare.