Vestea proastă pentru cei cu mașini pe benzină și motorină: ce se intâmplă la pompă, chiar acum

de: Mădălina Bahrim
04 06. 2021

Următoarele luni vin cu vești proaste pentru șoferi. Experții preconizează o scumpire semnificativă a prețului petrolului, ceea ce poate duce la majorarea costului benzinei și motorinei.

În ultimele luni, campaniile de vaccinare la nivel global au evoluat semnificativ. Pandemia dă semne de retragere, iar economiile mondiale încep să se redeschidă.

A crescut volumul transportului de marfă, oamenii circulă deja mai mult cu propriile mașini, iar acesta este doar începutul.

Brent futures, valoarea de referință internațională a țițeiului, s-a apreciat miercuri cu 1,6%, la 71,48 dolari pe baril, cel mai mare nivel din 8 ianuarie 2020.

Până în acest moment, pașii făcuți de guvernanți către redeschiderea economiei au dus la o creștere a cererii pe piața petrolului de aproximativ 40%.

“Cererea crește foarte repede, deoarece toată lumea conduce și avem redeschiderea Europei, care începe să se întample cu adevărat”, a declarat Francisco Blanch, strateg global la mărfuri și instrumente derivate, în cadrul Bank of America.

Acesta este, însă, doar începutul. Din momentul în care traficul aerian va reintra și el într-o oarecare normalitate, iar turismul se va deschide vara aceasta, pe prețul petrolului se va pune o presiune și mai mare.

Experții preconizează ca prețul țițeiului va ajunge la 80 de dolari pe baril, sau chiar mai mult.

În următorii doi ani, de exemplu, prețul barilului de petrol ar putea ajunge la 100 de dolari.

„Credem că în următorii trei ani am putea vedea din nou cum barilul ajunge la 100 de dolari”, susține Blanch, care e de părere că acest scenariu s-ar putea întâmpla chiar mai devreme, în 2022.

„Bine ați venit în lumea post-pandemica”, a declarat Daniel Yergin, vicepreședinte al IHS Markit.

Ce înseamnă scumpirea petrolului?

Nu trebuie să fii absolvent de studii economice pentru a ști că prețul petrolului este locomotiva inflației. El se reflectă în primul rând în prețul de la pompă, șoferii plătind mai mult pentru aceeași cantitate de combustibil.

Dar lanțul slăbiciunilor financiare nu se oprește aici. Prețul la combustibil dictează prețurile din piață, în general. De la servicii, la produsele alimentare de pe rafturile magazinelor, toate sunt influențate de costul combustibilului.

Prin urmare, nu doar șoferii primesc o veste proastă, ci toți consumatorii de bunuri și servicii, care riscă să scoată în lunile următoare mai mulți bani din buzunar pentru aceleași achiziții făcute.