Veste teribilă pentru angajații Ford de la Craiova: decizia tocmai a fost dezvăluită

de: Andrei Simion
24 02. 2021

Ford are probleme mari în uzina din Craiova și se văd nevoiți să oprească producția pentru mai bine de o săptămână. Dacia a trecut deja prin asta.

Ford e următorul constructor care se confruntă cu criza de semiconductori, o provocare pentru toată industria în acest început de an. Americanii au decis să oprească producția la uzina din Craiova vreme de 8 zile, din cauza faptului că au rămas fără stocuri.

Sunt probleme de aprovizionare cu care se confruntă mai multe uzine din Europa și nu numai. Ford traversează acum aceeași situația prin care a trecut și Dacia la începutul lunii și care ar fi de așteptat să se repete.

Ford oprește producția la uzina din Craiova

Americanii susțin că întâmpină probleme legate de furnizarea de semiconductori. Drept urmare, producția la uzina din Craiova va fi oprită timp de 8 zile, începând din 26 februarie, anunță oficialii companiei.

Producția ar urma să fie reluată pe 10 martie.

”Pe parcursul celor opt zile în care producția va fi suspendată, angajații fabricii Ford Craiova vor fi plătiți conform acordurilor încheiate între companie și sindicate și ținând cont de legislația în vigoare. La nivel global, Ford monitorizează îndeaproape situația și își adaptează planurile de productie pentru a minimiza efectul asupra angajatilor, furnizorilor, clientilor si dealerilor din întreaga Europă” – susține contructorul.

Și Dacia a trecut prin aceeași situație. A oprit timp de cinci zile producția la Mioveni, tot luna aceasta.

Analiștii se așteaptă ca, din cauza acestor întreruperi temporare cauzate de aprovizionare cu semiconductori, producția să fie mai mică cu 1 milion de mașini la nivel mondial.

Printre companiile afectate pe plan mondial se numără Renault, Dacia, Opel, Ford, Volkswagen, Audi, Toyota, General Motors sau Mazda. În vară, marii producători de microcipuri au direcționat de la industria auto, către cea a gadget-urilor, o bună parte din producție, mai ales că prima industrie scădea, iar a doua creștea puternic.

Cum industria auto și-a revenit mai repede decât mulți așteptau, producătorii de cipuri și microprocesoare nu au avut cum să facă față cererii din ambele părți. Practic, producătorii auto au avut de suferit. Și sunt semnale că cererea nu mai poate fi acum acoperită nici în cealalta parte, adică la producătorii de telefoane.