Toyota vrea să ne arate puterea unui motor pe hidrogen: de ce ar putea fi viitorul
Toyota este interesată de segmentul de piață dedicat motoarelor care funcționează pe bază de hidrogen. Compania va participa la un raliu și vrea să arate de ce este capabil un astfel de sistem de propulsie.
Toyota Corolla este noul model care va fi alimentat cu hidrogen, gazul care nu emite decât vapori de apă. Participarea este o demonstrație a tehnologiei despre care compania spune că face parte din „eforturile noastre de a dezvolta o societate carbon-neutră”.
Modelul va folosi hidrogen obținut dintr-un anume tip de cărbune, lignit. Procesul tehnologic de a obține hidrogen din lignit are loc în Australia, după care este transportat în formă lichidă în Japonia. Gazul este obținut în urma unui proces tehnologic complicat.
Motoarele pe hidrogen – noua provocare a industriei auto
Modelul Toyota Corolla va folosi și hidrogen obținut în Japonia, la Fukushima Hydrogen Energy Research Field. Fabrica japoneză este cea mai mare uzină de acest fel din lume, cu o capacitate de 1.200 m3 pe oră. În plus, este alimentată cu ajutorul unei rețele de 20 MW de panorui solare, care suplimentează necesarul de energie din rețea.
Motoarele pe hidrogen sunt un subiect controversat în industria auto, deoarece există numeroase voci care susțin că acesta nu este un sistem viabil. Printre argumentele date se numără cele legate de costul de producție dar și lipsa unei rețele de alimentare. În acest moment stațiile de hidrogen costă mult prea mult. De cealaltă parte, mai multe companii au investit în cercetare și dezvoltare, Toyota fiind lider din acest punct de vedere.
Mai mult, hidrogenul oferă avantaje uriașe în comparație cu propulsia clasică pe baterii. Astfel, discutăm despre o autonomie foarte mare de până la 1.000 km, de asemenea, timpul necesar alimentării este foarte scurt, 3-5 minute. Cel mai important este faptul că există resurse aproape nelimitate de materie primă pentru obținerea hidrogenului.