Studiu. Deși tinerii sunt puternic ancorați în digital, relațiile și interacțiunile „face to face” sunt extrem de importante

de: Mădălina Bahrim
11 07. 2021

Cel mai recent studiu Mastercard scoate la iveală faptul că tinerii continuă să pună mare preț pe interacțiunea fizică, deși sunt foarte conectați la mediul digital.

Gigantul Mastercard a anunțat de curând rezultatele celui mai recent studiu al său, efectuat în rândul tinerilor din generația Z, din regiunea Europei Centrale și de Est (ECE).

Studiul a avut ca scop atitudinile și comportamentele Generației Z („Gen Z”), cel mai tânăr grup de consumatori care decid, în prezent, tendințele viitoare ale pieței.

Generația tinerilor digitali, dar încă ancorați în realitate

Conform anunțului făcut de companie, în cele 11 țări vizate de studiu, printre care și România, persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani reprezintă 7,2% din populație (aproximativ 11,5 milioane), iar importanța lor pentru economie este în creștere.

Noua cercetare Mastercard arată faptul că, deși tinerii sunt puternic ancorați în digital, relațiile și interacțiunile face to face sunt extrem de importante pentru ei.

Studiul a reliefat și alte caracteristici pozitive ale tinerilor Gen Z. Se pare că aceștia privesc cu interes problemele sociale și de mediu și se implică în rezolvarea lor.

Mai mult decât atât, tinerii așteaptă același comportament responsabil și de la brandurile lor preferate.

„Acești consumatori smart, conectați în permanență pe mediile digitale, se așteaptă ca serviciile comerciale și financiare să fie rapide și convenabile. Ei sunt dornici să cumpere online și sunt fani ai plăților mobile contactless, precum și ai serviciilor de mobile banking”, transmit reprezentanții Mastercard.

În continuare, studiul arată că, deși banii sunt importanți, relațiile cu alte persoane sunt cele mai apreciate de Gen Z, iar aproape jumătate din aceștia (48%) sunt de acord că există lucruri mai semnificative în viață decât banii.

Întrebați despre valorile care sunt cele mai importante pentru ei, tinerii din Generația Z au indicat familia (65%), sănătatea (60%), cariera (36%), educația și situația financiară (ambele în procent de 35%).

În ciuda percepției comune, în opinia lor, nimic nu poate înlocui conversațiile în persoană, iar 61% declară că le place să-și petreacă timpul liber cu alții, în special cu prietenii, mai degrabă, decât singuri.

„Ca adevărați idealiști ce sunt, tinerii își asumă responsabilitatea în modelarea viitorului, găsind importante provocările de mediu și sociale din prezent. De aceea, aceștia se așteaptă ca brandurile să acționeze și în aceste zone. În urma studiului, am văzut că tinerii apreciază companiile sustenabile și doresc să se implice în societate prin donații sau făcând voluntariat. La Mastercard le facilităm acest lucru prin intermediul inițiativelor noastre din cadrul Priceless Causes, dar și prin multe alte modalități”, a spus Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația.