Se pregătesc schimbări majore la Dacia: ce e ”Renaulution” și ce spun șefii companiei
Renault are planuri mari pentru 2021, iar strategia poate aduce schimbări majore la constructorul autohton Dacia.
Renault vine cu o strategie nouă pentru 2021, una care implică schimbări majore și pentru Dacia. Noul CEO al grupului, Luca de Meo, e așteptat să prezinte planul pe 14 ianuarie, iar câteva dintre ideile sale circulă deja în interiorul companiei.
Între altele, se fac calcule după un an care a adus multe provocări și în așteptarea altuia care se poate dovedi la fel.
Planul șefului Renault vorbește despre reducerea de costuri, prin eliminarea dezvoltărilor paralele de produse sau tehnologii, care nu sunt de folosință imediată, scrie profit.ro. Dar vor fi scoase și modelele de profitabile și care nu mai rentează.
Ce schimbări aduce la Dacia planul Renault
Una dintre recentele decizii luate deja de Renault se referă la uzina din Flins. Producția de acolo va fi oprită, iar activitatea va fi regândită. Astfel, fabrica va fi transformată în centru de cercetare, reciclare şi de reparaţii, până în 2024. E o măsură gândită pentru a nu supăra sindicatele, pentru a păstra personalul de acolo.
Dar Renault are mai multe de făcut anul acesta.
Grupul, care avea probleme legate de profitabilitate şi vânzări şi înainte de impactul pandemiei de coronavirus, a anunţat în acest an renunţarea la 4.600 de locuri în de muncă în Franţa şi un plan de economii de 2 miliarde de euro. Sindicatele au anunţat că propunerile lor pentru păstrarea unor activităţi de asamblare de maşini au fost respinse.
Compania va continua să fabrice modelul electric Zoe la fabrica Flins până în 2024, iar în paralel va începe noile activităţi. Acestea vor include reechiparea unor maşini, cum ar fi cele utilizate în leasing, crearea unui grup care va lucra la inovaţii în domeniul bateriilor pentru automobilele electrice şi reciclarea de componente auto.
Angajaţii vor fi reconvertiţi pentru aceste activităţi, a spus De Meo, fără să ofere detalii referitoare la buget.
Dacia, deja, resimte, deocamdată în bine, schimbarea de strategie a grupului. Noile modele Logan, Sandero și Stepway sunt construite pe platforma modulară pe care se face și Clio, iar asta se vede în elementele de design. Mai mult, Dacia marchează anul acesta și primul model electric, ce se anunță a fi cel mai ieftin SUV care se va vinde pe piața europeană. Deocamdată, veștile sunt bune pentru constructorul de la Mioveni.
Doar că surprize pot apărea oricând.