S-a terminat criza? Dacia a ”strivit” pandemia și nici Ford nu o duce mai rău, e anunțul dimineții

de: Andrei Simion
15 07. 2021

Dacia și Ford, singurii producători auto care fac mașini la noi în țară, dau semne puternice de revenire.

Dacia și Ford, producătorii auto cu uzine la Mioveni și Craiova, au început să apese pedala de accelerație în fabrici și să caută să revină la ritmul de dinainte de pandemie. Datele ACAROM arată că motoarele s-au turat la maximum.

Se pare că nici măcar criza de semiconductori nu mai poate ține constructorii pe loc, semn că lucrurile s-au reglat cumva în piață.

Dacia și Ford, cu pedala apăsată la maximum

Dacia și Ford au crescut producția în ultimele luni. Volumul de autoturisme produs în luna iunie în România a fost de 45.005 autoturisme, fiind înregistrată o creștere consistentă față de anul trecut și, de asemenea, față de luna anterioară.

Cele două uzine se apropie din nou de pragul de 50.000 de autovehicule, atins în 2020, în lunile septembrie și octombrie, arată datele ACAROM.

Uite, pentru început, cum stă Dacia: constructorul de la Mioveni a pornit în forță în uzina din județul Argeș,  cu un total de 33.095 autoturisme fabricate, marea majoritate fiind Duster. Printre ele se numără și versiunea facelift, despre care-ți spuneam AICI.

Față de luna trecută, creșterea la Dacia este de 13%, dar față de 2020 se înregistrează deja o creștere de aproape 50%. E drept că situația de anul trecut n-a fost deloc favorabilă.

Trecem și la Ford: la Craiova, cu 11.910 unități, volumul de mașini asamblate a crescut cu 80% față de luna anterioară, când erau înregistrate opriri ale producției și s-a apropiat de nivelul de anul trecut (-8%), când erau produse aproape 13.000 de automobile, potrivit ACAROM.

În total, în primele șase luni ale anului, România a produs 236.663 automobile, o creștere de 26% față de nivelul înregistrat anul trecut, în pandemie (187.588 automobile). Dacia a reușit să producă, în intervalul ianuarie – iunie, 145.515 autoturisme, cu 30% mai multe decât anul trecut, iar Ford a crescut cu 20%, la 91.148 autoturisme produse.

În dreptul anului 2020, România marca o bornă de peste 490.000 de unități produse. Volumul ar putea fi depășit anul acesta, dacă lucrurile nu sunt date peste cap de o criză – sanitară sau economică.