România, în lumea bună: când ajunge la noi primul autobuz electric care n-are nevoie de șofer

de: Ozana Mazilu
08 02. 2021

Viitorul trebuie să devină verde și oamenii încep să-și achiziționeze o mașină electrică din ce în ce mai mult. Așa că tot mai mulți producători de mașini au început să-și îndrepte producțiile către mașini electrice.

Se discută acum despre un autobuz electric fără șofer care va ajunge în România. Deși nu avem chiar orașele și străzile potrivite pentru condus autonom, poate fi un moment de motivare a pieței. Compania tucească Karsan Atak Electric este gata să livreze primul autobuz electric fără șofer.

Cumpărătorii ar fi chiar din România, a relatat Okan Bas, CEO al companiei Karsan Atak Electric, fără a oferi prea multe detalii despre locul în care va ajunge autobuzul. Al doilea autobuz electric fără șofer va ajunge în SUA, undeva prin vară. „Am vândut unul României, urmând să funcționeze ca o cursă pentru navetă într-un parc tehnologic”, s-a limitat să spună Okan Bas.

Compania vinde vehicule electrice atât în SUA, cât și în Europa

Autobuzul electric fără șofer este primul produs autohton de acest gen, fabricat de compania turcă Karsan Atak Electric, care până în prezent are încheiate două acorduri de export. „Avem două acorduri încheiate, dar mai suntem în discuții și cu alte țări”, a adăugat Okan Bas.

Pentru autobuzul electric fără șofer, testul de conducere al autobuzului a fost finalizat recent, conform G4Media. „Automatizat Atak Electric” – autobuzul electrict fără șofer scanează împrejurimile sale, poate detecta entitățile vii și non-vii cu mai multă acuratețe decât simțurile umane datorită diferiților senzori, puterii de calcul din vehicul, tehnologiei HD-Map și platformei software de conducere autonomă.

Deocamdată, e puțin probabil să discutăm despre astfel de flote pe străzi. Totuși, în anumite campusuri sau zone, ar putea fi o reușită. În ceea ce privește autobuzele electrice, orașe ca Turda sau Cluj deja experimentează cu ele și e de așteptat ca în următorii ani să-și actualizeze și Capitala flota cu astfel de autobuze pentru transport public.