Producătorul care a dat-o în bară cu modelele electrice: ce s-a întâmplat cu bateriile mașinilor

de: Ciprian Ioana
24 02. 2021

Unul dintre marii producători ai lumii recheamă în service zeci de mii de modele electrice, din cauza unor probleme cu bateriile.

Hyundai desfășoară cea mai mare rechemare în service din zona autoturismelor electrice. Producătorul e nevoit să schimbe bateriile a 82.000 de mașini electrice, un lucru nemaiîntâlnit în cazul acestor autoturisme.

Decizia a fost luată din cauza riscului de incendiu.

Hyundai, cea mai mare rechemare în service de mașini electrice

Chemarea la service, prima din istorie care vizează atât de multe mașini 100% electrice, are legătură în special cu SUV-ul Kona.  Acesta a mai fost chemat pentru verificare la unitățile de reparații și la finalul anului trecut, dar atunci era vorba doare despre un update de soft prin care inginerii sperau să elimine riscul unor incendii.

Recall-ul de acum, ca și cel de la finalul lui 2020, a fost generat de raportări ale unor clienți cu privire la incendii apărute în zona bateriilor.

Chemarea voluntară la service implică aproape 76.000 de vehicule electrice Kona construite între 2018 și 2020, unele modele Ioniq EV și autobuze Elec City. Lee Hang-koo, cercetător principal la Institutul Coreean pentru Economie și Comerț, consideră că un astfel de recall „este foarte important atât pentru Hyundai, cât și pentru LG (n.red. – compania care furnizează bateriile), deoarece suntem în primele etape ale erei vehiculelor electrice. Modul în care Hyundai gestionează acest lucru va crea un precedent nu doar în Coreea de Sud, ci și în alte țări”.

În urma raportărilor privind încălzirea peste limită a bateriilor și chiar declanșarea unor incendii, autoritățile sud-coreene au lansat o anchetă de amploare. Ministerul Transporturilor din Coreea de Sud comunicat că au fost găsite defecte la unele celule ale bateriilor produse la fabrica LG Energy din China. LG Energy Solution, o divizie a LG Chem Ltd care produce bateriile, a respins rapid criticile.

Într-o luare de poziție fără precedent compania a explicat că Hyundai a aplicat greșit sugestiile LG privind metoda de încărcare rapidă a bateriilor, adăugând și că celule bateriilor nu ar trebui considerate cauze directe ale incendiilor.

Specialiștii cred că factura unui astfel de recall fără precedent se poate ridica la 900 de milioane de dolari. Proprietarii sunt sfătuiți să încarce bateriile doar până la 90%.